Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Semrush większościowym udziałowcem Brand24. Transakcja warta prawie 55 mln zł

Brand24

Amerykański gigant przejmuje polską firmę technologiczną. Za pośrednictwem spółki Prowly, Semrush Holding Inc stanie się właścicielem 57% akcji Brand24.

Brand24 to dostawca autorskiego oprogramowania do monitoringu treści w sieci i ochrony reputacji. Narzędzie oferowane jest w modelu abonamentowym. Spółka zaczynała jako startup. Obecnie notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych. Największy pakiet jej akcji do tej pory posiadało Larq Growth Fund I FIZ oraz założyciele, Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski. Podmioty porozumiały się już z Semrush. Podpisano list intencyjny zakupu prawie 58% akcji spółki. Wartość transakcji wyniesie około 55 mln zł.

Warto przeczytać: Brand24 ogłasza najlepszy rok w swojej historii. Spółka podsumowała 2023 rok

Nowe możliwości rozwoju Brand24

Założyciele Brand24 pozostaną na stanowiskach członków zarządu spółki i w dalszym ciągu będą odpowiadać za jej rozwój. Sama transakcja otwiera przed nimi nowe możliwości. Dzięki nowemu właścicielowi możliwe będzie dotarcie do ponad 100 tys. klientów, którzy korzystają z rozwiązań Semrush na całym świecie. Pozwoli to na konsekwentną realizację strategii poszerzania portfolio klientów. Będzie to łatwiejsze dzięki know-how Semrush. Dostęp do niego umożliwi optymalizację w wyszukiwarkach, transakcję z dużymi korporacjami, a także otworzy przed spółką nowe możliwości w marketingu cyfrowym. 

Pierwsze decyzje nowego właściciela

Jedną z pierwszych decyzji podjętych w porozumieniu z nowym właścicielem będzie zwiększenie załogi Brand24. Podmioty uznały, że to niezbędny krok do zapewnienia właściwego wzrostu zasięgu spółki. Semrush ma doświadczenie w pracy na polskim rynku. Kilka lat temu zainwestował w spółkę Prowly, gdzie prowadzone działania poskutkowały kilkukrotnym powiększeniem skali biznesu. 

Teraz ta sama spółka przejmuje pakiet większościowy Brand24. Do transakcji doszło z inicjatywy dotychczasowego wiodącego akcjonariusza spółki, a więc LARQ SA. Uznano, że po osiągnięciu horyzontu inwestycyjnego i ponadprzeciętnych stóp zwrotu, należy znaleźć nowego partnera strategicznego. Tylko takie działanie umożliwi dalszy rozwój.

Źródło grafiki: Michał Sadowski/LinkedIn

Warto przeczytać: Localazy wchodzi na polski rynek. Czeski startup będzie wspierać firmy w walce z dyskryminacją językową

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.