Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak „sprzedać” trudny temat na Facebooku?

Fanpage sam nie sprzeda. Nie ma się co czarować. Trzeba to sobie uczciwie powiedzieć, że wszyscy social media ninja, którzy obiecują złote góry i miliony monet, gdy tylko firma założy konto na Facebooku, to współcześni szarlatani. Fanpage może za to budować pozytywny wizerunek marki, zbliżyć ją do grupy docelowej, a także spowodować, że zupełnie bezinwazyjnie i niemal „naturalnie” będzie się ona pojawiać codziennie w życiu klienta. Jak to zrobić? Kilka przykładów poniżej. 

Inspirujące miejsce 

Co ciekawego jest w kostce brukowej i galanterii betonowej? Dla większości osób korzystających z serwisu Facebook zapewne nie jest to najbardziej porywający temat, o którym mogliby czytać codziennie na swoim newsfeedzie. A co jeśli podobne produkty staną się jednym z elementów inspirujących klientów docelowych oraz projektantów przestrzeni publicznej? 

Właśnie taki zamysł legł zapewne u podstaw wprowadzania marki Modern Line w świat social media, a fanpage Twoje miejsce inspiracji przyciąga kolejnych pasjonatów architektury i niecodziennych rozwiązań w aranżacji przestrzeni. Warto zauważyć, w jaki sposób została stworzona nazwa owego fanpage’a. Dzięki odejściu od nazwy producenta, można było wykreować stronę, która nie jest tylko katalogiem produktowym, ale dba także o autentyczne zaangażowanie osób interesujących się architekturą.

Fot.: https://www.facebook.com/TwojeMiejsceInspiracji

Ten interesujący fanpage pokazuje, jak z pozoru „trudny” produkt można przedstawić w sposób pozwalający budzić zaciekawienie nie tylko u wąskiego grona specjalistów. 

Seks to zdrowie 

Jak w mądry i przyjemny sposób budować społeczność wokół producenta leków, gdy nie można ich promować na Facebooku? Założyć fanpage, którego myśl przewodnia będzie tak prosta, że oczywista! Właśnie w taki sposób poradziła sobie Polpharma, promując temat zdrowia seksualnego na fanpage Seks to zdrowie. Temat radosny i przyjemny, ale także dla wielu kłopotliwy, gdy pojawiają się problemy związane z tą delikatną sferą życia. Edukacja jak najbardziej na plus! 

Jak pies z kotem?

Zakaz reklamy leków na receptę obejmuje również farmaceutyki przeznaczone dla zwierząt, w tym ukochanych, domowych czworonogów. Pomimo prawno-formalnych obostrzeń marka Bayer, która produkuje preparaty dla zwierząt, prowadzi dwa bardzo interesujące fanpages przyciągające znaczną liczbę fanów – Pies fajny jest i Spokojnie kotku. Dzięki interesującej komunikacji angażującej miłośników oraz właścicieli psów i kotów, marka może wśród postów „przemycać” treści edukujące na temat zagrożeń zdrowia pupili. Fani aktywnie uczestniczą w życiu fanpage, wymieniają się spostrzeżeniami na temat pielęgnacji zwierząt oraz dbania o ich zdrowie. 

Dzieciak potrafi

Są na świecie ważniejsze problemy niż decyzja o tym, czy kanapki dziecka smarować masłem czy margaryną. Jak jednak przekonać rodziców, którzy się wahają, do „właściwego” wyboru, a przy okazji dać im dobrą zabawę i nieco kulinarnych inspiracji? Wie to Rama, która na fanpage Dzieciak Potrafi zgromadziła niemal 40 tysięcy fanów. Zdecydowana większość z nich to przedstawicielki głównej grupy docelowej, czyli młode mamy. Fanpage w swej prostocie i sile przekazu bardzo dobrze wpisuje się w modny nurt mediów parentingowych, dzięki czemu trafia bezpośrednio do użytkowników Facebooka najbardziej zainteresowanych tematem zdrowego i pomysłowego odżywiania dzieci.

Fot.: https://www.facebook.com/DzieciakPotrafi/app_734394709924051

Jedną z rzeczy, które najmocniej angażują fanów są konkursy. W przypadku Ramy zostały one tak pomyślane, aby mogli w nich brać udział rodzice razem z dziećmi, ponieważ te nie mogą mieć swoich oficjalnych kont w serwisie społecznościowym Facebook. Zabawa wciągnęładziesiątki fanów, dając im oprócz radości możliwość wygrania atrakcyjnych i związanych tematycznie z marką nagród. 

Przedstawione przykłady to tylko nieliczne dowody na to, jak specjalista od social media może wprowadzić w świat mediów społecznościowych produkty, które na pierwszy rzut oka pozbawione są „potencjału”. Oczywiście takie działania muszą zostać poprzedzone analizą rynku oraz przygotowaniem przemyślanej strategii wizerunkowej. Tylko zaplanowane i konsekwentnie realizowane kampanie w social media mogą wyróżnić się na tle konkurencji i stanowić przykład dla innych. Przykład na to, że jak się chce, to można niemal wszystko. 

– Wpadki na Wykopie i Facebooku

– Jak wykorzystać fanów z Facebooka?

Michał Grzebyk

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
bartarti 5 gru 2013 (12:48)

I znowu coś na Firmerze dla nas. Zapraszam do zobaczenia, jak my podeszliśmy do niezbyt wdzięcznego tematu windykacji na FB: https://www.facebook.com/agnegocjator

Wszelkie uwagi, sugestie, itp mile widziane.