Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Konto firmowe za 0 zł

Wydaje się, że polski rynek bankowy aż kipi nowościami produktowymi dla małych firm. Niemal na każdej ulicy z dużych witryn bankowych oddziałów mrugają do nas reklamy zachęcające do wejścia nie tylko zwykłego Kowalskiego – konsumenta, ale także Kowalskiego, który właśnie z uśmiechem na ustach wyszedł z urzędu gminy, gdzie podpisał wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Wydaje się, że najważniejsze ma już za sobą – bo w końcu założył firmę, ale to, niestety, tylko pozory. Ten, kto już ma firmę, albo kto kiedyś ją miał, mógłby potwierdzić, że to dopiero początek decyzji, dylematów i wyborów, przed jakimi stoi świeżo upieczony przedsiębiorca.

I od razu trzeba sobie powiedzieć, że niemała w tym zasługa banków, które prześcigają się w coraz to wymyślniejszych ofertach produktów, zapewniając, że te są w pełni dopasowane do potrzeb firmy. Standardem stało się już, że banki mają w swojej ofercie po kilka rachunków, których miesięczna opłata jest uzależniona od wielu czynników.
Doradca z oddziału już na wstępie zada pytanie, ile przelewów będzie wykonywała firma w miesiącu, jak duże będą miesięczne wpływy, czy karta taka, czy może inna? Tylko czy nasz przedsiębiorca będzie od razu to wiedział? Oczywiście, ktoś mógłby powiedzieć, że przecież można policzyć, oszacować i założyć, że pracownik banku wysłucha i chętnie doradzi. Tyle że na to wszystko potrzeba czasu, a przecież jeszcze trzeba zamówić towar, dopilnować, żeby przyszedł na czas – przygotować tyle innych rzeczy, bez których firma nie będzie mogła ruszyć.

Zasadne więc jest pytanie: czy i jak bank może pomóc klientowi w tych wyborach?

W Raiffeisen Polbank przeanalizowaliśmy dostępną na rynku ofertę dla mikrofirm, przeprowadziliśmy badania wśród docelowej grupy klientów i na tej podstawie stworzyliśmy produkt, który – jak sądzimy – najlepiej odpowiada specyfice oczekiwań przedsiębiorców prowadzących Indywidualną Działalność Gospodarczą – mówi Katarzyna Dębiec-Adamczewska, odpowiedzialna za kształt oferty rachunków dla małych firm.

Zaproponowaliśmy nieskomplikowany rachunek, który można założyć w parę minut przez internet: raiffeisenpolbank.com/male-firmy/r-direct
Taki rachunek, przy którego zakładaniu żaden doradca i nikt z banku nie będzie o nic pytał, a podstawowe dane wprowadza się w formularzu aplikacyjnym. Właśnie w ten sposób powstało konto R-Direct, którego największą zaletą jest jego prostota. Założenie konta wymaga jedynie złożenia wniosku przez internet (po wejściu na stronę banku), nie ma żadnej „papierologii” i składania dokumentów. Bank o wszystko zadba w imieniu klienta, bo większość danych sam pobiera z CEIDG, nie wymagając, by podawał je klient. A ponadto produkt jest maksymalnie przejrzysty i bardzo korzystny, bowiem pakiet R-Direct oferuje:

0 zł za wszystkie przelewy do ZUS i US zlecone w bankowości internetowej;
0 zł za 10 przelewów krajowych zleconych w bankowości internetowej lub mobilnej w ciągu miesiąca kalendarzowego;
0 zł za możliwość zarządzania kontem przez bankowość internetową i mobilną: R-Online, R-Dealer, Mobilny Bank;
0 zł za wypłaty z bankomatów usytuowanych w placówkach banku oraz sieci Euronet;
0 zł za wpłaty na rachunki w Raiffeisen Polbank poprzez wpłatomaty w placówkach banku 24h na dobę;
0 zł za konto lokacyjne w PLN;
0 zł za użytkowanie karty, jeżeli suma transakcji bezgotówkowych dokonanych i rozliczonych w ciągu danego miesiąca kalendarzowego wyniesie minimum 500 PLN.

W opisie konta wiele razy pojawia się „0 zł” – podkreśla Katarzyna Dębiec-Adamczewska i jednocześnie zapewnia, że nie ma w tym żadnych kruczków. Oczywiście, nasza oferta nie opiera się tylko na koncie R-Direct. Mamy także pakiety, gdzie pojawia się więcej opłat, ale te produkty są przeznaczone dla firm większych, bardziej dochodowych, dla których pytania o liczbę miesięcznych przelewów nie są tylko przybliżonym założeniem, ale dokładnie skalkulowaną wartością – mówi.
Katarzyna Dębiec-Adamczewska kontynuuje: To niejako wpisuje się w naszą strategię. Chcielibyśmy, aby firmy rosły razem z nami. Nie chcemy im przeszkadzać, ale pomagać i wierzymy, że każdy etap rozwoju firmy wymaga innych rozwiązań. Zaczynamy od tych najprostszych i najłatwiejszych, a z czasem przechodzimy na wyższy poziom.

Zasadą naczelną w Raiffeisen Polbank jest partnerstwo z klientem, budowanie długoterminowych relacji opartych na obustronnym zaufaniu. Bank nie chce narzucać arbitralnie klientom swoich rozwiązań – to oni w pełni świadomie powinni dokonać wyboru, korzystając z pomocy doradców. Rolą banku jest dostarczenie klientom odpowiednich rozwiązań przydatnych na każdym etapie rozwoju ich działalności.

Oczywiście R-Direct może założyć każda firma (Indywidualna Działalność Gospodarcza) nie tylko ta, która dopiero co powstała. Jednak nasze wieloletnie doświadczenie pracy z firmami podpowiada nam, że jest to rozwiązanie skrojone wprost na potrzeby młodej firmy. Wierzę, że każda firma z czasem będzie potrzebowała bardziej dojrzałych rozwiązań, a w ich wyborze na pewno pomogą specjaliści pracujący w oddziałach banku. A gdy przyjdzie pora na znalezienie finansowania, to też możemy pochwalić się ciekawym kredytem, co do którego decyzja jest przyznawana w zaledwie kilkanaście minut – podkreśla Katarzyna Dębiec-Adamczewska.

Jak założyć konto R-Direct:

//

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.