Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Depilacja.pl pozyskała 6,5 mln złotych na podbój zagranicznych rynków

Polski startup Depilacja.pl, który rozwinął największą w kraju sieć depilacji laserowej, pozyskał od inwestorów blisko 6,5 mln zł (ponad 1,5 mln euro). W rundzie seed udział wzięły fundusze Speedinvest, Venture Friends i Market One Capital. Środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój sieci w Europie i Ameryce Południowej.

Tomasz Kucharski i Paweł Tymczyna

Depilacja.pl to największa w Polsce sieć salonów depilacji laserowej. W ciągu trzech lat spółka otworzyła 30 własnych salonów – w tym 23 w kraju, 5 w Wielkiej Brytanii (pod marką HairRemoval.co.uk) i 2 w Brazylii (jako Depilação.com.br). Od początku istnienia Depilacja.pl obsłużyła ponad 150 tys. zabiegów, a każdego miesiąca na usługi decyduje się ponad 1000 nowych pacjentów. Polski startup zatrudnia dziś blisko 100 osób – w tym prawie 70 wykwalifikowanych kosmetologów, którzy zajmują się obsługą zabiegów.

Startup został założony w roku 2016 przez doświadczonych internetowych przedsiębiorców – Tomasza Kucharskiego (współtwórcę i byłego dyrektora finansowego Groupon Polska) i Pawła Tymczynę (współtwórcę Travelist.pl). Swoje kompetencje związane z e-commerce i marketingiem internetowym wykorzystali do budowy sieci stacjonarnych salonów depilacji.

– Wprowadziliśmy nową jakość na rynku usług kosmetycznych. Przenieśliśmy do internetu wszystkie procesy związane z pozyskaniem i obsługą klientów. Dzięki temu działamy bardziej efektywnie. Nasze salony zajmują niewielką powierzchnię, wymagają minimum obsługi i są w pełni wykorzystywane. Dzięki temu znacząco ograniczyliśmy koszty operacyjne i obniżyliśmy ceny zabiegów depilacji, na czym korzystają klienci – mówi Paweł Tymczyna, współzałożyciel Depilacja.pl.

W najnowszej rundzie inwestycyjnej (seed), Depilacja.pl pozyskała prawie 6,5 mln zł (ponad 1,5 mln euro). Polską spółkę wsparły fundusze inwestujące w startupy wykorzystujące do rozwoju tzw. efekt sieci: austriacki Speedinvest, grecki Venture Friends oraz polski Market One Capital. Wcześniej Depilacja.pl pozyskała kapitał od aniołów biznesu – m.in. od Mariusza Gralewskiego (ZnanyLekarz.pl), Mateusza Romanowskiego (założyciela Allani i SonarHome) i Tomasza Nowińskiego (współzałożyciela m.in. Groupon Polska i Travelist.pl).

– Zdecydowaliśmy się zainwestować w Depilacja.pl z dwóch powodów. Przede wszystkim, bardzo chcieliśmy pracować z zespołem założycielskim, czyli Tomkiem i Pawłem. Ich doświadczenie oraz umiejętności są wyjątkowe. Po drugie, wizja przemodelowania tak niecodziennej kategorii, jak depilacja laserowa, wydawała się ekscytująca. Czasem najlepsze biznesy powstają w bardzo nieoczywistych segmentach. Depilacja.pl działa w podobnym modelu jak Lime, Bird czy Flixbus. Jest to tak zwany fully-managed marketplace. Czyli w pełni kontroluje operacje i podaż oraz łączy to z marketingiem online i generowaniem leadów. W krótkim czasie udało im się zbudować największą sieć depilacji laserowej w Polsce oraz wejść do Wielkiej Brytanii i Brazylii – mówi Marcin Kurek, partner zarządzający w Market One Capital.

Pozyskane środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na dalszy rozwój sieci salonów depilacji laserowej. W najbliższych miesiącach Depilacja.pl planuje otworzyć kolejne własne punkty w Polsce, Wielkiej Brytanii i Brazylii. Startup planuje też rozwój w oparciu o system franczyzowy, w którym salony depilacji będą prowadzić partnerzy. W ciągu kolejnych dwóch lat sieć planuje otworzyć salony na ponad 20 rynkach – m.in. w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Turcji.

Depilacja.pl wykorzysta też pozyskany kapitał na rozwój technologii. Startup wykorzystuje i nieustannie rozwija autorski system zarządzania siecią salonów. Spółka rozwija również własną technologię lasera, emitującego trzy wiązki o różnych długościach fali. Takie rozwiązanie pozwala na bezpieczną i skuteczną depilację pacjentów o każdym kolorze skóry.

– W ciągu trzech lat zbudowaliśmy największą sieć depilacji laserowej w Polsce. Udowodniliśmy, że doświadczenie w prowadzeniu biznesu online można wykorzystać, by osiągnąć sukces w branży, która jeszcze niedawno w ogóle się z internetem nie kojarzyła. Teraz czas na kolejne kroki. Rozwijamy własną technologię, dzięki której depilacja laserowa staje się bezpieczniejsza i skuteczniejsza. Inwestujemy też we własne punkty oraz salony partnerskie, rozwijane w ramach franczyzy. Mamy ambicję stać się największą siecią depilacji laserowej nie tylko w Polsce i Europie, ale też na świecie – mówi Tomasz Kucharski, współzałożyciel i prezes Depilacja.pl

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

materiały prasowe

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.