Małżeństwo tworzy niezwykłe legowiska dla psów. Chcą zmienić przyzwyczajenia Polaków
Małżeństwo spod Poznania postanowiło wytoczyć wojnę tanim i o niskiej jakości legowiskom dla psów. Stworzyli własne, które są niczym bardzo wygodny materac dla człowieka. – Kupując materac dla siebie do łóżka patrzymy na jego rodzaj, a nie wygląd. W wyborze legowisk jest niestety odwrotnie – mówią twórcy Hectolove.
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2019/09/rodzinne.jpg)
Mateusz, Jolanta oraz Melania Stachowiak wraz z psem Hector
Pod Poznaniem mieszka małżeństwo, które postanowiło odwrócić do góry nogami rynek legowisk dla psów. Próbują przekonać Polaków do zakupu właściwego legowiska, które wpłynie pozytywnie na zdrowie czworonoga. Jednak w tej kwestii pracy przed nimi zostało jeszcze wiele. Wynika to w dużej mierze z faktu, że wybieramy z reguły ceną, a nie komfortem psów. – W Polsce na ten moment niestety nadal wybieramy legowiska dla naszych psów według upodobań — mają po prostu ładnie wyglądać. Kupujemy legowiska, w których pies wygląda jakby było mu przyjemnie, a w rzeczywistości to tylko wielkie poduszki, które nie mają nic wspólnego z komfortem czworonogów. Kupując materac dla siebie do łóżka patrzymy na jego rodzaj, a nie wygląd. W wyborze legowisk jest niestety odwrotnie. Na zachodzie ta świadomość się odwraca, więc jest to dobry moment na budowanie jej wśród Polaków – mówi Mateusz Stachowiak współzałożyciel Hectolove.
Idealne legowisko dla Hectora
Rodzina Stachowiaków poszukując legowiska dla labradora o imieniu Hector zauważyła, że na rynku nie ma odpowiednich leży. Dominowały tylko te, które były najbardziej ekonomiczne, ale z drugiej strony bardzo niewygodne. – Uznaliśmy, że warto zakasać rękawy i stworzyć własną markę – powiedział właściciel labradora. Tak zrodził się pomysł na biznes, który w ostatnim czasie coraz bardziej zaczyna podbijać rynek. Jednak zanim to nastąpiło, musieli zmierzyć się z niejednym problemem.
– Początki, ze względu na to, że mieliśmy doświadczenie logistyczne, jednak nie koniecznie przy produkcji legowisk, były trudne. Mieliśmy dużo szczęścia, że mieszkaliśmy w Swarzędzu pod Poznaniem, który jest niepisaną stolicą meblarstwa. Mogliśmy testować mnóstwo tkanin, dobierać odpowiednie dla psich stawów pianki i dodatki. To nam bardzo pomogło na starcie — powiedział Mateusz Stachowiak . -Same testy i dobór najlepszych materiałów i komponentów zajęło nam pół roku. Jesteśmy szalenie dumni, bo udało nam się dobrać świetne tkaniny, ortopedyczne wypełnienia z pianki memorycznej, nawet nici i zamki błyskawiczne — wszystko produkcji polskiej. To bardzo budujące, że wybierając nasze legowiska wspieramy w 100 proc. polski przemysł – dodał.
W testowaniu legowisk pomogła córka Państwa Stachowiaków – Melania. Jak podkreślają jej rodzice, dwulatka pomogła przetestować je w każdych, nawet najbardziej skrajnych warunkach. Wynika to z tego, że dziewczęca fantazja nie zna granic, dzięki czemu ich produkt mógł przejść solidny sprawdzian wytrzymałości.
Wszystkie elementy legowiska łączone są w jedną całość w pod poznańskiej firmie. Większość prac wykonują sami właściciele firmy, jednak nie wszystko. – Ze względu na grubość tkanin i konieczność używania dużych maszyn do szyć tapicerskich, zdecydowaliśmy się na usługi szwalni, która specjalizuje się w takich materiałach. Dzięki temu mamy możliwość dwuetapowego testowania jakości — pierwszy wewnętrzny w szwalni, drugi na miejscu u nas w firmie. Kolejny, ważniejszy aspekt takiego rozwiązania jest taki, że możemy skupić się w całości na projektowaniu nowych rzeczy i obsłudze Klienta – mówi Jolanta Stachowiak.
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2019/09/legowisko_skandy.jpg)
Fot. Hectolove
Dopiero zaczęli, a już podbijają rynek
Niewiele biznesów może poszczycić się tak dobrym wynikiem, jeszcze przed startem samej działalności. Już na samym początku sprzedali 28 legowisk, a z każdym dniem ta liczba rośnie. W ciągu zaledwie dwóch tygodni udało im się wygenerować przychód na poziomie 16 200 zł. Jednak w ofercie Hectolove, można zaleźć nie tylko innowacyjne legowiska, ale także ręczniki, które pochłaniają charakterystyczny psi zapach.
Prowadzisz ciekawy biznes i chciałbyś o tym opowiedzieć? Napisz na [email protected]. Opiszemy Twoją historię!
– Mamy już rozpisane kampanie sezonowe naszej marki na najbliższe 3 lata. W tym momencie zaczęliśmy już pracę nad zestawem misek w stylu skandynawskim, które będą dopełnieniem oferty naszego sztandarowego legowiska SKANDY. Do tego po drodze dojdą do oferty wymienne tkaniny dla każdego legowiska, maty turystyczne w formie modnej torby po narzuty na łóżka. Chcemy stworzyć serię wysokiej jakości modnych i trwałych legowisk i akcesoriów dla psów. Nie bez powodu dajemy rozszerzoną gwarancję na nasze produkty aż do 5 lat – mówią twórcy biznesu.
Tanie legowiska to problem dla czworonogów
– Na różnych forach czy grupach tematycznych dla psiarzy pojawia się mnóstwo pytań o tabletki na stawy dla psów. Staramy się wyłapywać takie wątki i edukować, że rozwiązanie problemu stawów nie leży w tabletkach przeciwbólowych, które działają krótkotrwale, a w odpowiedniej regeneracji ciała psa w stanie spoczynku. To nie wina ludzi, prawda jest taka, że jesteśmy na rynku zalewani mnóstwem tanich legowisk i wydaje nam się, że skoro takie są w sprzedaży, to dla naszego psa będą idealne. Jest to krzywdzące dla średnich i dużych ras psów, a mało kto o tym mówi – mówi Mateusz Stachowiak.
Jak zaznaczają pomysłodawcy, życie każdego psa skupia się w większości czasu na spaniu i drzemkach. Każdy z nich przesypia w ciągu doby od 16 do nawet 18 godzin. – Zapewnienie mu odpowiednich warunków do zaspokojenia tej potrzeby jest szalenie istotne, dlatego właśnie edukujemy jak ważny jest nie tylko wygląd legowiska, ale przede wszystkim jego wnętrze – podkreślają twórcy Hectolove.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Śmiało możemy powiedzieć, że tworzymy nową kategorię innowacyjnych produktów” – Magdalena Dudarska-Rodak, współzałożycielka Pet Form Labs
-
„Rodzime biznesy powinny bardziej skalować się na świat. Przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych” – Bogusława Cimoszko-Skowroński, StartSmart CEE
-
Wirtualne biuro a koszty działalności. Czy to się opłaca?
Dla mnie cena również jest kosmiczna....