Polak sprzedaje po 20 tys. zł automaty do drinków. „Pierwszą wersję zbudowałem w garażu z drewna i blachy”

Pomysł automatu do drinków podsunął mu wykładowca na uczelni. Pierwszą wersję Barmixa wykonał w garażu z drewna i kawałków starej blachy. Dziś może się pochwalić kilkoma wersjami automatu, które z powodzeniem sprzedaje klientom w Polsce. Ceny automatów wahają się od 15 do 20 tysięcy netto, ale jak sam mówi na brak klientów nie może narzekać. 

Barmix

Jak zrodził się pomysł na stworzenie automatu do drinków Barmix?

Barmix powstał jako mój projekt inżynierski. Pomysł podsunął wykładowca na jednym z wykładów, a ja od razu wiedziałem, że jest to urządzenie, które chcę opracować. Tak też się zaczęło. Opracowałem prototyp Barmixa 1.0, który był całkowitym handmadem. Pracowałem nad nim w garażu, a wykonany był z drewna, kawałków blachy i elementów mozaiki. I okazało się, że się podoba. Maszyna wzbudziła duże zainteresowanie, dlatego postanowiłem stworzyć z tego biznes.

Czy jakoś wywodzisz się z tej branży barmańskiej? Czym zajmowałeś się zanim ruszyłeś z biznesem Barmix?

Jestem inżynierem automatyki i robotyki. Z barmanstwem i biznesem nie miałem wiele wspólnego. Pierwsze menu tworzyłem sam w oparciu o książki i źródła internetowe. To obecne jest stworzone przy współpracy z zawodowym barmanem Tomaszem Kowalewskim. Natomiast wiedzę na temat prowadzenia biznesu pozyskuje z wielu cennych książek oraz wykładów, na które uczęszczam.

Jak działa automat krok po kroku?

Barmix to bardzo proste i intuicyjne urządzenie. Radzą sobie z nim nawet starsze osoby. Automat posiada cztery zaprogramowane menu. W każdym znajdziemy drinki alkoholowe jak i bezalkoholowe. Wystarczy napełnić pojemniki poszczególnymi składnikami. Wybrać na klawiaturze drink, który chcemy skosztować i cieszyć się pysznym koktajlem. Obok Barmixa zawsze serwowane są owoce oraz lód.

Czy Barmix to Wasza konstrukcja automatu? Ile trwało dopracowanie automatu?

Projekt Barmixa jest nasz. Jesteśmy pomysłodawcami maszyny oraz projektu. Natomiast wykonawstwo po pewnym czasie musieliśmy zlecić firmie zewnętrznej. Proces tworzenia maszyny nie był prosty. Nie ma na rynku takiego automatu. Musieliśmy opracowywać konstrukcje, dobierać podzespoły tak żeby wszystko grało. Wielomiesięczne próby i mamy Barmixa 2.0. Jednak nie ukrywam, że nasza firma cały czas się rozwija i udoskonala produkt.

Sami produkujecie automaty do drinków. Powiedz proszę jak i gdzie się to odbywa? 

Na początku Barmixy 1.0 były produkowane w pełni przez nas. Jednak po jakimś czasie zaczęło spływać do nas wiele zleceń. Wiedzieliśmy, że musimy zlecić produkcję firmie zewnętrznej, ponieważ nie byliśmy w stanie wyprodukować tak dużej liczby automatów. Aktualnie Barmixy 2.0 są produkowane w zewnętrznej firmie, gdzie Barmix jest wykonany na naszych zasadach. Jesteśmy z nimi w ciągłym kontakcie.

Wasz biznes to zarówno sprzedaż automatów jak ich wynajem. Ile kosztuje taki automat oraz wynajęcie?

Zgadza się. Obecnie mamy w ofercie trzy wersje automatów. Barmix z sama klawiatura, Barmix z klawiaturą i tabletem pełniącym funkcje informacyjną oraz Barmix z funkcją płatności kartą. Ceny automatów wahają się od 15 do 20 tysięcy zł netto. Natomiast koszt wynajęcia Barmixa to 1000 zł + koszt napoi. Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z naszą ofertą.

Osoba, która wynajmuje automat kupuje od Was także przepisy i alkohol?

Kwestie składników rozwiązujemy na dwa sposoby. W pierwszym wariancie to my zaopatrujemy klienta w wszelkie soki i syropy, a po zakończeniu imprezy klient płaci za zużyta ilość. Alkohol natomiast leży po stronie klienta. Druga opcja jest taka, że to klient sam kupuje składniki, które my wyznaczamy, ponieważ wiemy już co należy kupić, aby drinki wychodziły dobrej jakości.

Ile trwa przygotowanie drinka w automacie?

Czas przygotowania warstwowego drinka to 15 sekund. Natomiast drink, który ma być zmieszany przygotowuje się w 5 sekund.

Automat jest w stanie przygotować każdy wymyślony drink czy jest jakieś ograniczone menu, lista dostępnych drinków?

Barmix posiada cztery zaprogramowane menu. W każdym jest po ok. 10 drinków. Wybór jest bardzo duży, więc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Ile takich automatów do tej pory sprzedaliście oraz wynajęliście? Wśród jakich klientów cieszą się największym zainteresowaniem?

Posiadamy kilkadziesiąt zadowolonych klientów w Polsce, którzy cieszą się swoim automatem Barmix. Obsłużyliśmy także kilkadziesiąt imprez takich jak: wesela, targi ślubne, eventy firmowe, imprezy okolicznościowe. Największe zainteresowanie, póki co, jeśli chodzi o wynajem to wesela. Pary młode zaufały naszej atrakcji i goszczą swoich gości pysznymi drinkami. Natomiast coraz więcej odzywa się do nas właścicieli klubów, pubów i restauracji, którzy chcą alby Barmix odciążył ich przy pracy za barem.

Sprzedajecie wyłącznie na polskim rynku? A może swoje automaty eksportujecie poza Polskę?

Póki co skupiamy się na polskim rynku. W naszych planach są rynki zagraniczne, ale to jeszcze nie ten moment.

Od startu w Waszego biznesu minęło już trochę czasu. Co byście zmienili, czego nauczył Was pierwszy okres działalności? Jakie błędy popełniliście?

Jak każdy start-up cały czas popełniamy błędy, ale staramy się szybko na nich uczyć i wyciągać wnioski. Tym bardziej, że jest to nowy produkt na rynku, tak więc ciągle wymaga udoskonaleń.

Czy Wasz biznes jest już rentowny? Przychody rosną, a klientów nie brakuje? Widzicie perspektywy rozwoju, a może to trudny rynek i nie jest łatwo o klienta?

Przychody rosną, a na brak klientów nie narzekamy. Rynek jest bardzo szeroki. Trafiają do nas klienci indywidualni, osoby posiadające atrakcje weselne, właściciele barów i restauracji, firmy cateringowe. możliwości wykorzystania Barmixa jest wiele.

Najbliższe plany na przyszłość to?

Ciągle myślimy nad rozwojem firmy, aktualnie do naszej oferty wprowadzamy także Case’y które będą dostępne dla wszystkich naszych klientów. Kolejnym etapem rozwoju naszej firmy jest zbudowanie stabilnego modelu biznesowego oraz rozwoju naszego działu sprzedaży. Odzywają się również do nas dystrybutorzy, który chcą wprowadzić nasz produkt na rynek wschodni oraz zachodni.