Postanowiła zarabiać na miastach. „Zamawiają u mnie klienci z Singapuru, Brazylii, Australii czy Kanady”

Wyszukujesz dowolne miejsce na Ziemi, wybierasz odpowiednie ujęcie, szablon graficzny, dodajesz stworzony przez siebie opis, umieszczasz na plakacie i gotowe. W dzisiejszym „Pomyśle na biznes” pokażemy wam jak powstają dekoracyjne, personalizowane mapy.

– Na początku najwięcej było zamówień na mapy Warszawy, Paryża czy Rzymu. Absolutnym hitem był Nowy Jork – wspomina Ula Jurkowska, właścicielka Maptu. Pierwsze zamówienie nie dotyczyło jednak mapy żadnej światowej metropolii, tylko… Otwocka.

Nietypowych zamówień z czasem było coraz więcej.

– Pamiętam, że ktoś zamówił plakat Pekinu z napisem po chińsku. Nikomu nie powiedziałam, ale oczywiście go sobie przetłumaczyłam. Był też kiedyś prezent dla kolegi z pracy, który zawierał niecenzuralne słowa i cała masa plakatów zaręczynowych – mówi Ula i wylicza dalej – Kiedyś klient chciał, żeby na mapie Kielc nanieść bardzo dużo różnych punktów. To były szczególne punkty dla grupy znajomych. I te znaczniki miały być w kształcie… szopa pracza.

Firma powstała w 2015 roku i chociaż początki nie były łatwe, to teraz personalizowane mapy podbijają świat i zamawiają je klienci z Singapuru, Brazylii, Australii czy Kanady.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Justyna Smolińska