Start-up Spotik podpowie gdzie wybrać się na miasto

Rozwój sztucznej inteligencji sprzyja powstawaniu nowych biznesów. Wykorzystać to postanowił Marek Klimek wraz z zespołem, który opracował chatbota na Messengera, odpowiadającego na pytanie gdzie można się wybrać.

Dla wielu hasło „Gdzie idziemy?” to jedno z najtrudniejszych pytań, jednak dzięki temu powstał start-up Spotik. – Uważamy, że najciekawsze chatboty to te, które są w stanie wyręczyć użytkownika w pewnych działaniach, uzyskać lepszy efekt działań czy też zwyczajnie zaoszczędzić czas. Nasz pomysł na tego typu „narzędzie” ewoluował z czasem i gdzieś w wyniku wielu burz mózgów powstał Spotik. Wierzymy, że to nie koniec ewolucji tego projektu, bo tak naprawdę ścieżek rozwoju widzimy wiele, a feedback od użytkowników ciągle zachęca nas do kolejnych zmian – mówi Marek Klimek. – Co więcej, w najbliżej przyszłości planujemy aplikować do programów akceleracyjnych, bo wierzymy, że to dobra droga, aby odnaleźć Product-market fit oraz dopracować model biznesowy. W dalszym etapie liczymy, że będziemy gotowi pozyskać finansowania z rynku VC – dodaje.

Spotik rusza w Polskę

Rozwój branży chatbotów był możliwy odkąd Facebook udostępnił developerom możliwość integracji chatbotów z platformą Facebook Messengera. Miało to miejsce w 2016 roku. – Szybko dało się zauważyć wielki potencjał tego rynku, ponieważ chatboty są w wielu sytuacjach o wiele lepszym interfejsem dla użytkowników niż aplikacje mobilne – zaznacza pomysłodawca.

Spotik powstał dla osób, które lubią wychodzić „na miasto”, jedzą często poza domem czy miejscem pracy, są ciekawi nowych miejsc tj. muzea, bary, kawiarnie, kina itp. – Obecnie w Polsce mamy bazę ponad 100 tysięcy wyselekcjonowanych miejsc, które mogę być rekomendowane przez Spotik. Znajdują się one w ponad 200 miastach oraz wybranych miejscach turystycznych, które również według nas pasują charakterystyką. Pracujemy nad tym aby liczba „białych plam” na mapie Polski w najbliższej przyszłości stale malała – mówi Marek Klimek. – Kolejnym etapem będzie skalowanie projektu na rynki zagraniczne, a dopiero potem przyjdzie czas na wygenerowanie przychodów – dodaje twórca Spotika’a.

Jak to działa?

Aby zacząć korzystać ze Spotik’a, wystarczy wyszukać go w FB Messengerze lub znaleźć na Facebook i rozpocząć konwersację. Po rozpoczęciu konwersacji użytkownik może wysłać swoją lokalizację, a chatbot przeszuka bazę miejsc w okolicy i zasugeruje najciekawsze do odwiedzenia. Użytkownik w dalszych krokach może zawęzić wynik do poszczególnych kategorii, a po wybraniu konkretnego miejsca może uzyskać informacje na jego temat, sprawdzić dojazd lub podzielić się informacjami ze swoimi znajomymi.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*