Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Właściciel kultowego kanału Mango TV kolejny rok z dużą stratą. Nie pomogło zamknięcie telewizji i zwolnienia

Kiedyś nie było osoby, która nie znała programów Mango TV z szeroką gamą produktów do domu. Jednak złote czasy właściciela marki telezakupów już dawno minęły. Od kilku lat spółka generuje straty i nie pomogło nawet zamknięcie popularnego niegdyś kanału Mango TV czy wielu sklepów stacjonarnych.

Garnki, odkurzacze, patelnie, gadżety do domu, ogrodu czy warsztatu. Przez lata w telewizji Mango24 przewinęło się tysiące produktów, które kusiły klientów specyficzną formą prezentacji i sprzedaży. Jak donosi serwis WirtualneMedia spółka Studio Moderna Polska będąca właścicielem tego biznesu w Polsce kolejny rok poniosła dużą stratę.

Według informacji serwisu znana przede wszystkim z działalności telesprzedażowej firma zanotowała w ubiegłym roku 26,29 mln zł straty netto. Taki wynik został osiągnięty przy przychodach ze sprzedaży sięgających 102 mln zł. Co prawda rok wcześniej strata była jeszcze wyższa bo sięgająca 30 mln zł, ale sytuacja nie poprawiła się w istotny sposób mimo zamknięcia 28 sklepów stacjonarnych i zwolnienia części załogi. W sumie w spółce ubyło 159 etatów.

 

Nie pomogło także zamknięcie w lipcu ubiegłego roku kultowego, telezakupowego kanału telewizyjnego Mango24. Mango24 rozpoczęła nadawanie 18 lat temu. Po 5 latach funkcjonowania telewizja sprzedażowa została przejęta przez TVN, by następnie trafić w ręce spółki Studio Moderna Polska. Według danych opublikowanych przez „Press” właściciel kanału Mango24 zanotował w 2018 roku spadek(w porównaniu do 2017) przychodów o 46,7 mln zł do poziomu 17,3 mln zł. Biznes wygenerował stratę na poziomie 3,1 mln zł. Gwoździem do trumny i czynnikiem, który doprowadził do wstrzymania emisji programów sprzedażowych było ich przesunięcie w ramówce z 10-11:30 na 6-7:30. Kanał zaprzestał emitować bloki promujące produkty 1 sierpnia roku 2020.

Ten ruch oraz zamknięcie sklepów stacjonarnych nie poprawiło wyników finansowych całej spółki. Jej właściciel jednak zapewnia, że polska spółka otrzyma dalsze finansowanie swojej działalności podają WirtualneMedia.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.