Jak zarobić na zdrowej żywności? Oni to wiedzą
Po boomie na jagody goij czy acai przyszedł czas na kolejne „super produkty”. Moringa, maca, miechunka, camu camu, baobab czy jagody maqui – zapamiętajcie te nazwy, bo to kolejne superfoods, które podbijają rynek. W dzisiejszym „Pomyśle na biznes” pokażemy Wam jak zarabia się na zdrowej żywności. Dowiemy się co jest najtrudniejsze w tym biznesie i jakie szanse ma polski start-up w starciu ze światowymi gigantami.
– Pomysł na biznes zrodził się przypadkiem z moich rozmów z żoną na temat tego, co lubimy i jak chcielibyśmy jeść. Pojawił się pomysł wprowadzenia na polski rynek chlorelli, czyli jednego z najlepiej przebadanych superfoodów na świecie. Zaczęliśmy się interesować, kto produkuje chlorellę i po pół roku naszych badań i analiz rynkowych, zaczęliśmy rozwijać pierwsze dwa produkty: chlorellę w proszku i chlorellę w tabletkach. To był rok 2015. Z pierwszymi produktami pojawiliśmy się w sieci Rossmann w listopadzie 2015 – wspomina Michał Czerwiński, założyciel i prezes Purella Superfoods.
Kolejne produkty w ofercie firmy pojawiły się dość szybko, bo jak mówi prezes Purelli, na samej chlorelli w Polsce nie da się zbudować dużego biznesu.
– Zaczęliśmy produkować przekąski z chlorellą. Mieliśmy takie założenie na początku, że wszystkie nasze przekąski będą zawierały dzienną rekomendowaną dawkę chloerlli, czyli 3g. Te produkty zyskały duże uznanie wśród blogerów dietetycznych, wśród dietetyków, nawet lekarzy, jednak przez swój specyficzny smak nie sprzedawały się najlepiej. Stwierdziliśmy, że chcemy iść dalej. Pojeździliśmy po targach zagranicznych, zobaczyliśmy, że produkty zdrowej żywności nie muszą być w naturalnych, workowatych, szarych opakowaniach, mogą być piękne, kolorowe, mogą być smaczne. Zaczęliśmy obserwować, co robią inne firmy na Zachodzie, głównie w USA. No i tak doszliśmy do konceptu marki BeRAW, który przedstawiliśmy Ewie Chodakowskiej. Od tego tak naprawdę zaczął się szybki rozwój naszego biznesu. Od momentu wprowadzenia BeRAW na rynek, nasza mała Purella dostała przyspieszenia – mówi Czerwiński.
Dziś Purella wyrasta na jednego z liderów rynku zdrowej żywności w Polsce i rozpoczyna ekspansję zagraniczną. Firma ma nadzieję, że już na wiosnę jej produkty pojawią się w niemieckich sieciach handlowych.
Więcej o planach Purelli i o tym jak prowadzi się taki biznes w materiale wideo.
Zobacz także na MamBiznes.pl
- Super biznes na superfoods
- Japończycy wybierają czekoladę z Polski
- Polacy sprzedają najdłuższe frytki na świecie. „Inwestycja nie przekracza 7 tys. zł”
Justyna Smolińska
Komentarze
Zwolnienie ze składek ZUS za miesiące roku 2020. Kto może skorzystać i do kiedy?
Przedsiębiorcy działający w branżach związanych z kulturą mogą teraz wystąpić do Zakładu Ubezpieczeń…
Powstanie serwis Amazon.pl. Polscy przedsiębiorcy zyskują dostęp do milionów klientów
Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Serwis zapewni polskim klientom…
Branża fitness z zadyszką i w słabej formie wchodzi w nowy rok
Rok 2021 centra i kluby fitness oraz siłownie rozpoczynają z zadłużeniem sięgającym ponad…
Rozwiń działalność gospodarczą na Bliskim Wschodzie. Oto 13 programów wsparcia dla firm
Trzynaście propozycji czeka na polskich przedsiębiorców, którzy myślą o wejściu ze swoim biznesem…
Pit-16a złożysz tylko do 1 lutego. Jak rozliczyć krok po kroku?
Każdy przedsiębiorca który rozlicza się w formie karty podatkowej musi złożyć zeznanie podatkowe…
Polski start-up z obszaru edutech pozyskał 5 mln zł dofinansowania
Pandemia zwiększyła zapotrzebowanie na edukację online. Na obszarze EduTech skupia się również zainteresowanie…