Japończycy wybierają czekoladę z Polski
W dzisiejszym „Pomyśle na biznes” na chwilę przeniesiemy się do świata Willy’ego Wonki i jego fabryki czekolady i pokażemy Wam naprawdę słodką firmę.
– Manufaktura Czekolady, to jest miejsce, w którym powstaje prawdziwa czekolada. Firma powstała osiem lat temu. Razem z Krzyśkiem wspólnie założyliśmy firmę, w której robimy prawdziwą czekoladę od ziarna kakao, aż do tabliczki. Jest to coś co nas wyróżnia, bo większość czekolad na świecie powstaje z gotowych mas, z półproduktów, z proszku kakaowego, masła kakaowego, a my to robimy bezpośrednio z takiego małego ziarenka, które jest jadalne, które sprowadzamy z różnych krajów świata – mówi Tomasz Sienkiewicz, współwłaściciel Manufaktury Czekolady.
Cały proces powstawania czekolady, „od ziarna do tabliczki”, zajmuje około tygodnia.
Tomasz Sienkiewicz i Krzysztof Stypułkowski, czyli właściciele Manufaktury Czekolady, z wykształcenia są informatykami. Poznali się jeszcze w liceum. Potem na kilka lat ich drogi się rozeszły. Kiedy spotkali się ponownie, doszli do wniosku, że wspólnie założą czekoladowy biznes. I tak rozpoczęła się produkcja.
– Pamiętam jak pierwszy raz u Tomka wyprażyliśmy kakao w piekarniku, w domu. Jak już udało nam się w ogóle pozyskać osiem lat temu ziarno kakaowca – teraz jest łatwo je kupić, wtedy było naprawdę trudno. Jak już je kupiliśmy, wyprażyliśmy pierwszy raz, ten zapach się wzbudził z piekarnika, to już stwierdziliśmy, że jesteśmy blisko. To już był ten moment, kiedy się podekscytowaliśmy tym jaki może być ten finalny efekt – Krzysztof Stypułkowski, Manufaktura Czekolady.
Początki jednak nie były tak słodkie. Trudniejsza od pozyskania samego ziarna kakaowca czy procesu produkcji, okazała się sprzedaż.
– Najtrudniejsze były pierwsze dwa lata, żeby wejść w rynek, przekonać ludzi do tego, że faktycznie warto i że jest różnica, że ta czekolada jest inna niż ta za 3 zł w hipermarkecie. To był chyba tak naprawdę najtrudniejszy okres dla nas – mówi Tomasz Sienkiewicz.
Po ośmiu latach, firma zdobywa kolejne zagraniczne rynki. Największa duma? Przekonanie do swojej czekolady Japończyków. Teraz w planach podbój amerykańskich podniebień.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Polka rozkręciła biznes w Chorwacji. Jak się prowadzi firmę w tym kraju?
- Azjaci pokochali dziecięcą odzież made in Poland
- Legendarna marka zegarków z lat 60. powróciła
Justyna Smolińska
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet