Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

500 najcenniejszych marek na świecie

Amerykańskie firmy ciągle dominują na liście najcenniejszych marek świata, ale rośnie konkurencja z Azji. Londyńska firma Brand Finance opublikowała swój coroczny, prestiżowy ranking 500 najcenniejszych marek świata.

500 najcenniejszych marek świata

Niemal 200 z nich to marki ze Stanów Zjednoczonych, za co odpowiada silny w tym państwie sektor usług finansowych. „Ale tym razem jeszcze wyraźniejszy jest trend polepszającej się pozycji marek chińskich” – podkreślił Konrad Jagodziński reprezentujący autorów raportu. „Jeszcze dziesięć lat temu kraj ten miał w rankingu ledwie 14 pozycji, teraz jest 65. Chińskie marki warte są dziś prawie bilion dolarów. Od 2008 roku to wzrost o ponad 800%” – dodał rozmówca Polskiego Radia.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że w czołówce są głównie firmy wykorzystujące w swej działalności internet i nowe technologie. „One szybciej się rozwijają, wchodzą w coraz to nowe sektory” – tłumaczył Konrad Jagodziński. Pierwszy na liście jest Amazon, co autorzy raportu
tłumaczą dynamicznym rozszerzaniem działalności firmy o coraz to nowe sektory. Wartość firmy to ponad 150 miliardów dolarów. Dalej są Apple i Google. Pierwsza dziesiątka składa się z ośmiu firm amerykańskich, jednej z Południowej Korei i jednej z Chin. Na liście nie ma marek polskich.

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/Adam Dąbrowski, Londyn/em/kry

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.