Zaczęło się od „kawy Stefana”
W dzisiejszym „Pomyśle na biznes” porozmawiamy z Justyną Karamuz, właścicielką marki Karamuz, o tym jak wygląda praca ceramika, czym jest Slowpresso i jak powstaje „kawa Stefana”.
Karamuz jest studiem projektującym i tworzącym ceramikę, ale tak naprawdę wszystko w firmie kręci się wokół kawy.
– Głównym tematem w tej chwili jest ceramika związana z kawą. To wyszło trochę przypadkiem. Wiele lat temu, jak byłam jeszcze początkującą ceramiczką, zrealizowałam pomysł mojego taty, który bardzo lubił kawę i miał konkretną wizję tego, jaka ta kawa powinna być. Ja wtedy zrobiłam dla niego takie sitko ceramiczne, w którym był w stanie zaparzyć swoją idealną kawę: gęstą, esencjonalną, aromatyczną. Wszyscy jego znajomi ją uwielbiali. Mówili: „kawa Stefana, kawa Stefana, Stefan, zrób nam swojej kawy” – wspomina Justyna Karamuz.
Wymyślone przez ojca, zaprojektowane przez córkę i produkowane w Polsce – tym w skrócie jest Slowpresso.
– Gdy postanowiłam otworzyć pracownię i zająć się ceramiką zawodowo, to jednym z pomysłów było właśnie stworzenie urządzenia do „kawy Stefana”. Chciałam zrobić większą liczbę i puścić w świat, żeby sprawdzić czy to się ludziom spodoba. Okazało się, że to na tyle się wszystkim spodobało, że przez pewien czas skupiłam się wyłącznie na tym. W międzyczasie nazwaliśmy to urządzenie Slowpresso – mówi Justyna.
Proces projektowania i tworzenia Slowpresso trwał dwa lata. Teraz, jak mówi Justyna, czas na kolejne wyzwania.
Zobacz także na MamBiznes.pl
- Powrót króla fryzjerów, czyli o tym jak prowadzi się biznes fryzjerski
- Stworzyli przejrzystą markę. Otwarcie mówią za co klient płaci
- Polski start-up zaoferuje przejażdżkę skuterem z kierowcą. Zadebiutuje w największych miastach i we Włoszczowie
Justyna Smolińska
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników