Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Sztuczna inteligencja w branży gier komputerowych. Ma pomóc ograniczyć koszty produkcji

branża gier

Promethean AI to firma, która chce się przyczynić do redukcji kosztów tworzenia gier komputerowych. Wykorzystuje narzędzia sztucznej inteligencji do tworzenia własnych wirtualnych światów.

Twórcą rozwiązania jest Andrew Maximov. Podczas swojej 12-letniej pracy w branży gier komputerowych najlepiej widział, jak duże kwoty wydawane są na stworzenie gotowego produktu. Oprócz ogromnego budżetu, część powtarzalnych zadań wydłuża czas pracy nad grą. Maximov wierzy, że rozwiązanie, które proponuje, ma szansę na sukces właśnie z powodów zmniejszenia tych dwóch kluczowych w procesie wydatków.

Promethean AI zmienia sposób produkcji gier

Firma Promethean AI, której jest twórcą, oferuje zestaw narzędzi dla programistów. Dzięki sztucznej inteligencji umożliwia stworzenie wirtualnych światów w czasie znacznie krótszym, niż robi się to obecnie. Narzędzia AI mają uczyć się od programisty jego stylu tworzenia. Dzięki temu w pracach wciąż nadrzędnym będzie zmysł autora, a nie zautomatyzowane, powtarzalne działanie. 

„Możemy stworzyć wizję gry, a następnie programista może poprosić sztuczną inteligencję o opinię. Następnie otrzyma przykłady ze swojej biblioteki grafik koncepcyjnych i pomysłów cyfrowych, które są istotne dla ich projektu” – mówi Maximov w rozmowie z BBC.

Branża gier + AI

Według ekspertów znajdujemy się dopiero w początkowej fazie obecności AI w produkcji gier komputerowych. Sztuczna inteligencja ma jednak sporą szansę dokonać rewolucji w branży. Widać to po tym, w jaki sposób już jest stosowana. Promethean AI nie jest jedyną firmą zajmującą się tą tematyką. 

Firma Inworld z Kalifornii pracuje nad wykorzystaniem narzędzi AI do tworzenia fabuł gier komputerowych. Latitude.io stworzyła grę AI Dungeon. Zastosowanie sztucznej inteligencji pozwala graczom na tworzenie własnych historii w wybranych przez nich wirtualnym świecie. 

Niezależnie od zastosowania, programiści i twórcy gier są zgodni co do jednego. Narzędzia AI mają przede wszystkim pobudzić kreatywność twórców i odciążyć ich od powtarzalnych zadań. Ich zdaniem sztuczna inteligencja nie zastąpi ich pracy w całości.

Warto przeczytać: „Od drugiej połowy roku powinien pojawić się pozytywny trend na rynku gier” – Dawid Pałka, Gravier Investment

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.