Brak zaufania szkodzi przedsiębiorcom
Brak zaufania nie popłaca. Polskie firmy boją się oszukania przez kontrahentów i często rezygnują z transakcji. Koło nosa przechodzą im grube miliony – pisze „Puls Biznesu.
Takie wnioski przynosi badanie, które na 1115 firmach z całej Polski, działających w wielu branżach, przeprowadziły Krajowy Rejestr Długów, Rzetelna Firma i warszawski Uniwersytet Vistula.
Jak czytamy w gazecie, zaufanie firm do firm jest na niskim poziomie. Najbardziej nieufni są przedsiębiorcy działający na zachodzie kraju. W pozostałej części Polski jest nieco lepiej.
Badane firmy narzekały również, że muszą stale uważać, żeby nie dać się oszukać. Najwięcej takich obaw maja właściciele firm z północnego zachodu Polski.
W wielu przypadkach brak zaufania oznacza brak transakcji. Jeden z autorów badania, cytowany przez „Puls Biznesu” mówi, że wartość umów, niezrealizowanych ze względu na obawy przed nieuczciwością kontrahentów, można oszacować na od 145 do 215 miliardów złotych.
Więcej – w „Pulsie Biznesu”.
Informacyjna Agencja Radiowa(IAR)/Puls Biznesu/md/kry
-
„Śmiało możemy powiedzieć, że tworzymy nową kategorię innowacyjnych produktów” – Magdalena Dudarska-Rodak, współzałożycielka Pet Form Labs
-
„Rodzime biznesy powinny bardziej skalować się na świat. Przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych” – Bogusława Cimoszko-Skowroński, StartSmart CEE
-
Wirtualne biuro a koszty działalności. Czy to się opłaca?