Polacy piją coraz więcej luksusowych alkoholi

Rynek alkoholi luksusowych w Polsce jest jednym z szybciej rozwijających się segmentów dóbr luksusowych. Choć łączna konsumpcja alkoholu w Polsce utrzymuje się na zbliżonym poziomie, rosną wydatki. Dynamicznie zwiększa się zwłaszcza sprzedaż whisky – roczne wydatki konsumentów na ten alkohol przekraczają już 2 mld zł. Popularnością cieszą się nie tylko whisky od globalnych, dużych producentów, lecz także te pochodzące…

Internet rzeczy rośnie w tempie 30 proc. rocznie

W kolejnych latach rynek internetu rzeczy będzie się rozwijał w 30-proc. tempie, a w 2021 r. do sieci będzie podłączonych już blisko 28 mld urządzeń, z czego ponad połowę będzie stanowić właśnie IoT. Ten segment dynamicznie rośnie też w Polsce, a liderem jest Orange, z 40-proc. udziałem w tym rynku. W sieci operatora działa już ponad milion kart SIM w technologii machine…

Synergia płci w firmie zwiększa efektywność

Kobieta i mężczyzna to całkiem odmienne style myślenia, schematy działania  czy sposoby komunikacji. Na pierwszy rzut oka połączenie takich przeciwności nie może przynieść nic dobrego. Czy na gruncie biznesowym da się wykorzystać te różnice? Okazuje się, że tak, a zespoły koedukacyjne są bardziej efektywne od tych, gdzie dominuje tylko jedna płeć. Każdy człowiek, zarówno kobieta…

Sejm pracuje nad 50 ułatwieniami dla przedsiębiorców

Po Konstytucji Biznesu przyszedł czas na kolejne zmiany dla przedsiębiorców. Tym razem Sejm przygotowuje projekt o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym. Większość przedsiębiorców boryka się z wieloma problemami. Jednym z najczęstszych utrudnień wymienianych wśród przedsiębiorców jest nadmierna biurokracja, choć i tu bywa różnie. Powrócił z Australii i założył własny biznes.…

Brexit coraz bardziej niekorzystny dla polskich firm

Twardy brexit, który jest teraz najbardziej prawdopodobnym scenariuszem, będzie niekorzystny zarówno dla Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii, jak i polskich firm. Możliwa jest taka sytuacja, że pracujący tam rodacy będą musieli opuścić Wielką Brytanię. Efektem twardego brexitu będzie prawo Wielkiej Brytanii do regulowania statusu przedsiębiorców i obywateli innych państw członkowskich UE w sposób samodzielny, jak…

Małe firmy najbardziej narażone na podwyżki cen energii

Najbardziej z powodu podwyżek cen energii elektrycznej ucierpią małe firmy, zwłaszcza piekarnie czy hotele. Dla nich podwyżka cen o połowę można oznaczać bankructwo. Dla konsumentów indywidualnych kłopot jest mniejszy, zapłacą o 100-150 zł więcej rocznie. – Konsumenci są chronieni przez Urząd Regulacji Energetyki, który zatwierdza taryfy, a więc można się spodziewać kilkuprocentowych pożyczek – mówi…

Trwa nabór do Programu Akceleracyjnego Przedsiębiorcze Mazowsze

Trwa nabór do programu akceleracyjnego Przedsiębiorcze Mazowsze – kompleksowego programu wsparcia biznesowego dla przedsiębiorców z województwa mazowieckiego. Realizatorem programu jest Polska Przedsiębiorcza, fundacja która od 18 lat wspiera przedsiębiorczych Polaków w rozwoju i realizacji ich marzeń biznesowych, tworząc największy ekosystem wspierania startupów w Naszej części Europy, na który składają się m.in. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, fundusz…

Konstytucja biznesu ukłonem w stronę przedsiębiorców. Czy na pewno?

Co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone – to najważniejsza zmiana jaka została wprowadzona do obowiązującej od 30 kwietnia konstytucji biznesu. Ta zasada brzmi jak wielki krok naprzód, prawda? Okazuje się, że już w prawie rzymskim mieliśmy podobne zapisy [quod lege non prohibitum, licitum est], a od wielu lat obowiązują także w przepisach unijnych czy…

Jak personalizacja wpływa na efekty reklamy?

Badania The Value of Personalization, przeprowadzone przez Relevancy Group wskazują czynniki, które w znacznym stopniu zwiększają sprzedaż w kampaniach marketingowych. Są to imienne komunikaty, kontent dynamiczny, targetowanie behawioralne a także kierowanie do użytkowników komunikatów na podstawie analizy ich zachowania na stronie, prowadzonej w czasie rzeczywistym. Personalizacja w komunikacji z klientem nie jest niczym nowym, stosowana…

Kobieta w biznesie – czyli jaka?

Kobiet w biznesie, prowadzących swoją własną firmę, czy zajmujących kierownicze stanowisko w dużej korporacji jest coraz więcej. Często wchodząc do męskiej branży, starają się przystosować do nowego środowiska, na czym cierpi ich kobiecość. Czy realizowanie się zawodowo, a jednocześnie dbanie o siebie czy rodzinę jest możliwe? Żeby kobieta spełniała się zawodowo, najpierw musi zastanowić się,…

"Dotacje unijne i rządowe mocno zaburzają rynek start-upów i psują go"

Większość start-upów przechodzi przez ten sam etap, czyli poszukiwanie środków na założenie własnego biznesu. Jednak mnogość funduszy i dotacji niekoniecznie dobrze wpływa na branżę start-upową – Pieniądza prywatnego oraz tego z kieszeni europejskich lub polskich podatników jest na rynku start-upów z pewnością za dużo. Znacznie więcej niż sensownych start-upów – mówi Piotr Żółkiewicz, zarządzający funduszem…

Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż…

Tylko co trzecia firma budowlana z optymizmem patrzy w przyszłość

Ponad połowa firm budowlanych z sektora MŚP uważa, że sytuacja społeczno-gospodarcza w minionej dekadzie sprzyjała rozwojowi budownictwa w Polsce. Tylko co trzecia (37 proc.) jednak ocenia, że będzie ona sprzyjająca również w ciągu najbliższych 10 lat. Najczęściej wskazywaną barierą przyszłego rozwoju branży są braki kadrowe – wynika z badania „Budownictwo przyszłości. Pod lupą” opracowanego przez EFL. – Branży budowlanej najbardziej doskwiera w tej…

"Mały ZUS to dopiero początek – potrzeba powiązania składki z dochodem"

Wprowadzenie ustawy o ZUS-ie dla małej działalności gospodarczej, która wejdzie w życie 1 stycznia 2019 roku, jest ogromnym sukcesem.Obejmie ponad 200 tys. prowadzących głównie jednoosobowe firmy i obniży ich składkę, dostosowując ją do ich możliwości finansowych. To ważna zmiana również dlatego, że po raz pierwszy po 1989 roku został obalony dogmat ryczałtowego ZUS-u – jako niewzruszalnej…

Przedsiębiorcy rzucili się na nowe samochody

Optymizm nie znika z twarzy polskich przedsiębiorców. Jak wynika z „Barometru Flotowego 2018” 25 proc. Przedsiębiorców deklaruje rozbudowę flot samochodowych. Natomiast wśród firm z sektora MŚP popularność najmu aut urosła dwukrotnie szybciej niż w krajach zachodnioeuropejskich. Tylko w 2017 roku sprzedano ponad 486 tys. nowych samochodów osobowych, z czego 70 proc. nabywców to były podmioty…

Blogerka sprzedawała butelkę wody za 34 zł. Sprawie przyjrzą się senatorowie

Znana włoska blogerka modowa Chiara Ferragni sprzedawała butelkę wody pitnej sygnowaną jej podpisem i logo firmy w cenie 8 euro (czyli ok. 34 zł). Tak wysoka cena oburzyła opinię publiczną we Włoszech, a sprawą zainteresowali  się także senatorowie. We Włoszech nie tak łatwo jest prowadzić własny biznes. Bardzo często koszty proceduralne mogą wynieść nawet 20…