Czy potrzebna jest koncesja na sprzedaż wina w Internecie?

Prowadzę sklep internetowy z prezentami. Chcę poszerzyć ofertę o zestawy zawierające wino. Jak to się ma do koncesji czy zezwolenia? Prowadząc sklep internetowy zajmujący się sprzedażą napojów winnych należy bezwzględnie posiadać licencje na ich sprzedaż uzyskiwaną w Ministerstwie Rolnictwa. Warto pamiętać, że wyrobami winiarskimi są: wina gronowe będące napojami otrzymywanymi w wyniku fermentacji alkoholowej winogron…

Jak rozlicza się płatne staże?

Jak należy rozliczyć płatny staż? Staż absolwencki należy rozliczyć wypełniając w tym celu deklarację podatkową PIT-37. Stażystą może być osoba bezrobotna do 25 roku życia oraz osoba, która w okresie 12 miesięcy od ukończenia szkoły wyższej nie ukończyła 27 roku życia. Proponowany okres stażu nie może być krótszy niż 3 miesiące i dłuższy niż 12…

Jakie dokumenty są potrzebne przy wwozie towarów do Wspólnoty?

Jakie dokumenty są wymagane przy wwozie towarów do Unii Europejskiej? Aby móc wwieźć towar z krajów trzecich nie należących do UE, zainteresowany powinien w tym celu wypełnić dokument SAD, który może otrzymać w każdym urzędzie celnym na każdej granicy UE. Dokument SAD, jest jednolitym dokumentem administracyjnym obowiązującym na terenie UE używany wyłącznie w przypadku importu…

Czy wysokość zasiłku macierzyńskiego może się zmienić po wprowadzeniu nowego regulaminu wynagradzania?

Posiadam umowę na czas nieokreślony. Zaczynając zwolnienie lekarskie (byłam w ciąży) w lipcu 2006 r. została mi wyliczone średnie wynagrodzenie z ostatnich 12 miesięcy. Do tej pory moje wynagrodzenie wyglądało tak: podstawa + prowizja za zawarte umowy (firma telekomunikacyjna) + premia za wykonanie planu. Zawsze składki do ZUS były odprowadzane od tych trzech składników. W…

Czy po urlopie macierzyńskim dostanę zasiłek dla bezrobotnych?

Dostałam umowę o pracę na czas określony na rok czasu od 01.03.2007 do 29.03.2008 r. W wakacje planuje postarać się o dziecko i prawdopodobnie gdzieś we wrześniu poszłabym na zwolnienie lekarskie, gdyż mam pracę szkodliwą dla kobiet w ciąży. Powiedzmy, że poród przypadłby mi ok. kwietnia. Wiem, że macierzyńskie mi przysługuje nawet, jeśli poród wypada…

Czy mogę przejść z podatku liniowego na ryczałt?

Mój mąż założył firmę budowlaną w maju 2006 r. Był na ryczałcie 5,5%. Pierwszą fakturę wystawił we wrześniu 2006 r. W marcu br. okazało się jednak, że nie złożył oświadczenia o wyborze formy opodatkowania, więc został wrzucony do grupy 19 %. Co więcej musi teraz wyrównać podatek wraz z odsetkami i złożyć zaległ PIT-5. Czy…

Czy formularz E 101 jest wystawiany na firmę czy na osobę?

Mam firmę i jako jej właściciel byłem oddelegowany do pracy na terenie UE na okres 12 miesięcy. Teraz chciałbym oddelegować swoich pracowników. Czy fakt, że wcześniej świadczyłem usługi na terenie UE i „wykorzystałem” w pełni E 101, może być przeszkodą w otrzymaniu takiego formularza dla moich pracowników? Nie, zarówno pracodawca, jak również pracownik mają możliwość…

Co grozi za brak E 101?

Oddelegowałam pracowników na okres 12 miesięcy do pracy Holandii. Za miesiąc E 101 wygasa, a chciałabym podpisać z holenderskim kontrahentem kontrakt na kolejne 4 miesiące. Czy jest to możliwe bez E 101? W opisywanym przypadku przedsiębiorca może zastosować formularz E 102 przedłużający świadczenia wynikające z formularza E 101 pod warunkiem, że: praca przedłuża się poza…

Czy mogę wydłużyć okres otrzymywania renty rodzinnej?

Pobieram rentę rodzinną. Jestem studentką czwartego roku studiów. Rok, w którym skończę naukę, to również rok ukończenia moich 25 urodzin. Czy gdybym teraz rozpoczęła naukę w dwuletnim studium, to renta przysługiwałaby mi do końca ukończenia nauki, czyli przed ukończeniem 26 lat? Nie. W takim przypadku dziecku nie przysługuje renta rodzinna, ponieważ jeżeli dziecko ukończy 25…

Jak jest kwota graniczna podatku zryczałtowanego w Danii?

Płacę podatek zryczałtowany (nie VAT). Mam możliwość współpracy z firmą duńską. W Polsce granica dochodu ryczałtowanego to ok. 40 tys. zł, lecz powiedziano mi, że obowiązywać mnie będzie stawka duńska. Czy kwota ta jest dzielona na ilość miesięcy, po przekroczeniu której musze płacić większy podatek? Na jakiej zasadzie miałbym się rozliczać z fiskusem i którym…

Jakie zaświadczenie dla wyjeżdżającego za granicę do pracy?

Jeżeli rozliczam się w formie ryczałtu, to czy mogę zatrudnić pracowników? Jeżeli chcę oddelegować pracowników do pracy na terenie UE, to czy muszę starać się o wniosek E101 dla każdego z nich z osobna? Przedsiębiorca rozliczający się w formie ryczałtu ma prawo zatrudniać pracowników na ogólnych zasadach normowanych umową o pracę czy umową-zlecenie wynikających z…

Czy muszę zgłosić do urzędu dodatkowy lokal, od którego odliczam koszty?

Moja firma zarejestrowana jest pod adresem domowym. Nie płacę podatku od nieruchomości, nie rozliczam powierzchni i nie odliczam od niej kosztów. Ponadto mam pracownię, od której odliczam koszty (czynsz, urządzenia, umeblowanie itp). To miejsce nie jest jednak zgłoszone w urzędzie skarbowym. Czy mogę te koszty odliczać, czy też mam obowiązek zgłosić ten dodatkowy lokal? Kolega,…

Jak rozliczyć towar zakupiony w zagranicznym e-sklepie bez faktury?

Chciałbym założyć działalność gospodarczą, polegającą na kupowaniu towaru w sklepach internetowych w USA (za pomocą PayPal i moneybookres) i odsprzedawaniu go w Polsce (za pośrednictwem Allegro). Zakupiony towar przychodzi do mnie na e-mail (nic nie jest wysyłane ani pocztą, ani kurierem). Jak rozliczyć towar zakupiony w sklepie internetowym w USA, skoro nie wystawia on faktur…

Kto powinien przygotowywać i podpisywać rejestr VAT?

Kto powinien przygotowywać i podpisywać rejestr VAT? Czy jest to dział księgowości czy dział sprzedaży? Mnie – jako działowi sprzedaży chcą „wcisnąć” ten rejestr VAT, a ja na tym się zupełnie nie znam. W poprzedniej firmie robił to u mnie dział księgowości. Rejestr VAT dotyczy przede wszystkim ewidencji dokumentów, czyli takich czynności jak sprzedaż materiałów,…

Kiedy wydatki poniesione na opłacenie prowizji można wliczyć w koszty?

Sprzedając na aukcjach internetowych ponoszę koszty prowizji, wystawiania itp. Czy mogę te wydatki wpisać w koszty? Która z form opodatkowania będzie dla mnie korzystniejsza? Zgodnie z generalną zasadą ustalania kosztów uzyskania przychodów, określoną w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu…

Czy do prowadzenia wspólnego biura rachunkowego potrzebne są dwa certyfikaty?

Chcę założyć biuro rachunkowe w formie spółki cywilnej. Czy w tym przypadku obaj wspólnicy muszą posiadać uprawnienia wydane przez Ministerstwo Finansów, czy wystarczy jak jeden z nich będzie posiadał certyfikat? Spółka cywilna oparta jest o przepisy prawa cywilnego oraz regulacje prawne zawarte w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Wspólnicy spółki cywilnej rejestrują się osobno w…