Dobierajka.pl
Opis projektu: Tworzymy pierwszą w Polsce platformę e-commerce pozwalającą użytkownikowi nie posiadającemu wiedzy technicznej na dobór sprzętu elektronicznego sprofilowanego pod jego potrzeby. W dniu dzisiejszym użytkownik chcący kupić w sklepie internetowym sprzęt elektroniczny musi najpierw zdobyć odpowiednią wiedzę techniczną, o produkcie jaki chce nabyć, a następnie może rozpocząć poszukiwania sprzętu spełniającego jego wymagania. Wszystkie filtry sklepów internetowych z elektroniką pozwalające na wybór poszukiwanego sprzętu wymagają od użytkowników znajomości parametrów technicznych sprzętu.
Użytkownik poszukujący np. komputera musi wiedzieć m.in. w jaki procesor, dysk, kartę graficzną ma być wyposażony. W przeciwnym razie naraża się na zakup komputera, który nie spełni jego oczekiwań użytkowych. Z przeprowadzonych badań wynika, że tak szczegółowa wiedza nie jest szeroko dostępna w społeczeństwie.
Na dobierajka.pl użytkownik najpierw odpowiada na kilka pytań dotyczących zastosowań sprzętu, a następnie otrzymuje spersonalizowane oferty, które spośród dostępnego sprzętu najlepiej spełniają jego oczekiwania. Tym samym osoba nie posiadająca wiedzy technicznej otrzyma wyselekcjonowane oferty sprzętu spełniającego jej oczekiwania w zakresie sposobów jego wykorzystania. W połowie lipca 2018 uruchomiliśmy portal, a od początku września prowadzimy kampanię reklamową i testujemy naszą usługę.
Branża / kategoria: commerce
Rok powstania: 2018
Skąd pomysł: Pomysł stworzenia tego typu usługi zrodził się z własnych doświadczeń zakupowych w trakcie, których zauważyliśmy, że w sieci brak jest miejsca, w którym bez zakładania jakichkolwiek kont, wysyłania maili, dzwonienia itp. można dobrać sobie sprzęt elektroniczny spełniający nasze oczekiwania użytkowe. Wszystkie sklepy elektroniczne wymagają od nas posiadania wiedzy technicznej o kupowanym sprzęcie.
Dla kogo: Naszą usługę kierujemy głównie do osób, które nie mają i nie chcą zdobywać wiedzy technicznej dotyczącej kupowanego sprzętu elektronicznego.
Finansowanie: środki własne
Model biznesowy: sprzedaż produktu lub usługi
Pomysłodawcy projektu: Twórcami projektu jest dwóch pasjonatów sprzętu, którzy chcą pomóc ludziom nie mającym wiedzy technicznej, w wyborze sprzętu, którego zakup nie będzie wynikał z przypadku, tylko będzie opierał się na potrzebach użytkownika.
Konkurencja: Bezpośredniej konkurencji nie mamy natomiast pośrednią konkurencją są praktycznie wszystkie porównywarki ofert sklepów internetowych.
Rynki: Polska
Najbliższe cele: Naszą misją jest przeniesienie zwykłej rozmowy handlowej prowadzonej pomiędzy handlowcem, a klientem w sklepie stacjonarnym z elektroniką, do sieci. Jesteśmy na początku tej drogi, przed nami ciągłe poszerzanie bazy produktowej i liczby sklepów prezentujących swoją ofertę.
Zespół: 2 pracowników
Lokalizacja: Warszawa (mazowieckie)