Solvbot – system obsługi procesów upadłościowych
Opis projektu: Solvbot to zautomatyzowany system obsługi procesów upadłościowych i bezpiecznego zarządzania obiegiem dokumentów, który skraca czas prowadzenia spraw, automatycznie procesuje i porządkuje dokumentację, pozwala na komunikację ze wszystkimi interesariuszami z poziomu aplikacji i obniża koszty prowadzenia kancelarii. Nasz produkt to oprogramowanie dedykowane do specyfiki pracy doradców restrukturyzacyjnych z wbudowanym maszynowym uczeniem się, automatyzacją, funkcją repozytorium dokumentów i modułami komunikacyjnymi. System sam generuje kluczowe pisma i zarządza obiegiem zarówno cyfrowych i papierowych dokumentów, pilnuje terminów i przeprowadza wszystkie niezbędne kalkulacje ekonomiczne.
Solvbot to już w pewni funkcjonujące oprogramowanie. Współpracujemy z kilkoma biurami doradców restrukturyzacyjnych i cały czas rozbudowujemy system o nowe funkcjonalności. W naszym systemie, z powodzeniem procesowane są postępowania upadłościowe i restrukturyzacyjne kilku największych podmiotów na rynku.
Już teraz możemy powiedzieć, że Solvbot radykalnie obniża koszty postępowania oraz skraca czas procesów przynosząc naszym klientom wymierne korzyści zarówno finansowe, operacyjne jak i wizerunkowe.
Branża / kategoria: prawo
Rok powstania: 2019
Skąd pomysł: Pomysł narodził się, kiedy odkryliśmy, że czegoś podobnego nie ma na rynku. Kancelarie nadal korzystają z teczek, papierów i spędzają dużo czasu na poszukiwaniu konkretnego dokumentu wśród setek podobnych. Pracownicy kancelarii nie mają możliwości dostępu do dokumentów, jeżeli nie są fizycznie w biurze. Tworząc Solvbot postanowiliśmy ułatwić prowadzenie procesu upadłościowego każdemu pracownikowi kancelarii. Digitalizujemy większą część postępowania, zastępujemy papierowe rejestry korespondencji, kalendarz pilnuje terminów, specjalnie skonstruowany silnik generuje pisma do interesantów. Korzystamy tutaj z zaawansowanych algorytmów Machine Learning. Tworzenie pism za pomocą Solvbot trwa kilka minut, wcześniej – wiele godzin.
W biurach Doradców Restrukturyzacyjnych spędziliśmy wiele tygodni dokumentując i usprawniając procesy, w celu opracowania architektury naszego systemu. Poniekąd staliśmy się ekspertami w Prawie Upadłościowym i Prawie Restrukturyzacyjnym!
Dla kogo: Naszymi docelowymi klientami są kancelarie doradców restrukturyzacyjnych, pełnomocnicy restrukturyzowanych przedsiębiorców oraz w najbliższej przyszłości firmy konsultingowe zajmujące się restrukturyzacją przedsiębiorstw. Pośrednio: uczestnicy postępowania (dłużnicy), wierzyciele, sądy oraz kancelarie prawne.
Finansowanie: środki własne
Model biznesowy: abonament
Pomysłodawcy projektu: Piotr Sarecki, współzałożyciel
Konsultant do spraw zmian organizacyjnych, specjalista w zakresie transformacji i restrukturyzacji przedsiębiorstw. Właściciel firmy konsultingowej Trisar, wykładowca akademicki i absolwent studiów MBA.
Szymon Sobczak, współzałożyciel
Twórca systemów ułatwiających ludziom pracę. Architekt systemów informatycznych do przetwarzania dużych ilości danych z 10-letnim doświadczeniem. Programuje, buduje systemy uczenia maszynowego, a w wolnym czasie fotografuje krajobrazy.
Konkurencja: Ze względu na to, że Solvbot pisany jest od początku z myślą o Doradcach Restrukturyzacyjnych, nie zaobserwowaliśmy do tej pory obecności większych konkurentów w tej dziedzinie. Istnieją systemy wspomagające obsługę kancelarii prawnych, które niektórzy syndycy adaptują do swoich potrzeb oraz systemy – rejestry postępowań upadłościowych, ale żadna konkurencja nie zajmuje się tworzeniem oprogramowania, które automatyzuje i skraca większość procesów restrukturyzacyjnych i upadłościowych. Jesteśmy w tym polu pierwsi, zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju. Dlatego też w niedalekiej przyszłości planujemy ekspansję międzynarodową.
Rynki: globalny
Najbliższe cele: Pracujemy w formule ciągłego udoskonalania naszego produktu. W najbliższym czasie w planie mamy dodanie kilku znaczących funkcji, np.: w pełni zautomatyzowane sprawozdanie rachunkowe, dynamiczne plany podziału, Wirtualny Pokój Spotkań w którym spotykać się będą wszystkie strony postępowań oraz rozpoczynamy prace nad automatycznym modułem restrukturyzacyjnym – modułem analityczno-prognostycznym który usprawni zarządzanie przedsiębiorstwem w restrukturyzacji.
Zespół: 1 pracownik
Lokalizacja: Kraków (małopolskie)
-
„Jestem pewny, że coraz więcej spółek na rynku polskim, będzie dostrzegać potencjał modelu Virtual Biotech” – mówi CEO Auxilius Pharma, Jędrzej Litwiniuk
-
Oszczędzanie na emeryturę: wyższe limity wpłat na IKE oraz IKZE w 2024 roku
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza: z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Franczyza Pijalni Wódki i Piwa z grupy Mex Polska. Co warto wiedzieć, jeżeli chcesz otworzyć własny biznes
-
Własny sklep Żabka na wyciągnięcie ręki. Poznaj wymagania, aby zostać franczyzobiorcą znanej marki
-
5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki