Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Soteam – platforma do zarządzania projektami

Opis projektu: Soteam to platforma służąca do zarządzania projektami, zespołami oraz komunikacją z klientem w zakresie treści na kanały social media. System powstał z myślą o członkach zespołów projektowych, managerach, działach sprzedaży i kadrze zarządzającej. Rozwiązanie posiada budowę modułową:

– moduł zarządzania projektami – pozwala na definiowanie zadań, określanie priorytetów w harmonogramach członków zespołów, badanie rentowności projektów, weryfikację postępów realizowanych zadań; system komentarzy i powiadomień umożliwia szybką i bezproblemową komunikację; funkcjonalności takie jak wiki oraz biblioteka mediów porządkują elementy związane z danym projektem.
– moduł zarządzania treściami social media – ułatwia i porządkuje komunikację z klientem w zakresie weryfikacji i akceptacji materiałów przygotowanych do kanałów social media; statusy postów oraz wewnętrzny system komentarzy sprawiają, że praca jest w pełni uporządkowana.

W planach jest realizacja kolejnych funkcjonalności tak, aby system wspierał użytkowników w coraz większej liczbie działań. Firmy korzystające z Soteam – poprzez możliwość samodzielnego wyłączenia modułów – mogą definiować, które funkcjonalności są dla nich pomocne, a które zbędne. W przeciwieństwie do konkurencji koszt korzystania z narzędzia jest obliczany na podstawie liczby użytkowników posiadających dostęp do danego modułu. Pozwala to na optymalizację kosztów poprzez udostępnianie modułów tylko tym osobom, które podczas pracy korzystają z danych funkcjonalności.

W ostatnim czasie Soteam był testowany w kilku organizacjach przez ponad 100 użytkowników. Na podstawie ich opinii wprowadziliśmy wiele usprawnień i modyfikacji, co pozwoliło nam stworzyć produkt odpowiadający na większość potrzeb użytkowników. Naszym celem jest dalszy rozwój systemu i automatyzacja coraz większej liczby procesów.

Branża / kategoria: informatyka

Rok powstania: 2019

Skąd pomysł: Pomysł budowy narzędzia narodził się kilka lat temu, w odpowiedzi na potrzebę usprawnienia pracy w organizacji, w której do dziś pracuje Adam – twórca Soteam. Problem polegał na braku uporządkowanych procesów, chaotycznej pracy poszczególnych osób, jak i braku współpracy pomiędzy zespołami. Praktycznie niemożliwe było odpowiedzenie na pytanie nad czym pracujemy, kiedy skończymy i tym samym kiedy możemy przyjąć do realizacji kolejny projekt. Na poziomie specjalisty powodowało to frustrację ze względu na brak wyznaczonych priorytetów, na poziomie managera i osób zarządzających uniemożliwiało weryfikację rentowności i planowanie realizacji kolejnych projektów. Wyjściem okazała się transparentna komunikacja, jasne planowanie i definiowanie odpowiedzialności za realizację poszczególnych zadań we wcześniej ustalonym terminie – właśnie tego typu podejście umożliwia Soteam.

Dla kogo: Naszymi klientami są firmy takie jak agencje digitalowe, software house’y, domy marketingowe, startupy oraz wszystkie inne, którym zależy na uporządkowaniu pracy w zespołach projektowych. Soteam sprawdza się szczególnie podczas pracy i planowaniu zadań w wielu projektach jednocześnie. Uporządkowany harmonogram zapewnia każdemu użytkownikowi komfort i wiedzę na temat statusu projektu oraz pozwala priorytetyzować zadania. Sotem jest również dobrym rozwiązaniem dla firm, w których przeważa praca zdalna oraz dla organizacji korzystających z usług freelancerów.

Finansowanie: środki własne

Model biznesowy: abonament

Pomysłodawcy projektu: Pomysłodawcą i twórcą projektu jest Adam Zakrzewski, który posiada wieloletnie doświadczenie w pracy jako Frontend Developer, Project Manager oraz IT Team Leader, łącząc wymagania biznesowe z rozwiązaniami technologicznymi. To właśnie podczas pracy jako kierownik projektu narodziła się potrzeba stworzenia produktu, który w łatwy i szybki sposób pozwala definiować zadania członkom zespołów, odpowiadać na pytania dotyczące dostępności zasobów oraz weryfikować rentowność projektów.

Nad projektem pracują także inni specjaliści oraz osoba od PR-u. W ramach rozwoju startupu planowane jest poszerzanie zespołu o kolejne osoby.

Konkurencja: Zarówno w Polsce jak i za granicą istnieją produkty pozwalające na definiowanie zadań członkom zespołu. Soteam wyróżnia nieco odmienne podejście do wyzwania jakim jest zarządzanie zespołem i skupia się na uporządkowaniu działań podczas pracy nad kilkoma projektami jednocześnie. Dodatkowo, system pozwala na bieżącą ocenę rentowności projektu, weryfikację postępu prac oraz dostępności zespołu.

Rynki: globalny, Polska

Najbliższe cele: Opinie klientów są dla nas bardzo ważne i to one będą wyznaczać kierunek dalszego rozwoju narzędzia. W planach mamy dodanie funkcjonalności do kolejnych obszarów pracy w organizacji tak, aby finalnie Soteam stał się kompleksowym narzędziem zapewniającym wsparcie na każdym szczeblu firmy. Każdy z klientów może liczyć na zdalny onboarding pozwalający możliwie najlepiej dopasować produkt do jego organizacji.

Zespół: 2-5 pracowników

Lokalizacja: Warszawa (mazowieckie)

Soteam

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.