5 ciekawych start-upów z Korei Południowej
Korea Południowa to miejsce na świecie, które dziś kojarzy się z trwającymi ogrzyskami w Pjongczang czy takimi gigantami jak: Samsung, KIA, LG oraz Hyundai. Kraj z Półwyspu Koreańskiego jest także ojczyzną wielu wielu młodych, perspektywicznych frm. Przedstawiamy listę 5 ciekawych start-upów pochodzących z Korei Południowej.
VIVA Republica
Jej sztandarowym produktem jest Toss, aplikacja do płatności mobilnych uruchomiona w lutym 2015 roku. Obecnie obsługuje 330-423 miliony USD w transakcjach miesięcznie. Już w najbliższym czasie Viva Republica planuje wprowadzić nową ofertę, uzupełnioną o między innymi pożyczki, zagraniczne przekazy pieniężne.
Po otrzymaniu ponad 22,5 milionów USD od inwestorów w ubiegłym roku, Viva Republica planuje wprowadzić nowe usługi finansowe, takie jak pożyczki, zagraniczne przekazy pieniężne i darowizny za pośrednictwem Toss.
Spoqa
Spoqa pomaga sklepom z żywnością i napojami w zarządzaniu system lojalnościowych. Instaluje tablety w punktach sklepowych, a klienci wprowadzają swój numer telefonu, aby gromadzić punkty. Jest używany przez ponad 10 000 handlowców i ponad 12 milionów użytkowników w Korei – czyli prawie 25 % całej populacji Korei Południowej.
W ostatnim czasie udało się mu nawiązać współpracę z Kakao, twórcą popularnego komunikatora w Korei. Pozwoli im to na rozszerzenie działalności.
Withinnovation
To właśnie ten start-up w 2017 roku pobił rekord otrzymanego wsparcia od inwestorów wynoszące ponad 120 milionów USD. Jej głównym produktem jest aplikacja turystyczna pozwalająca na rezerwacje miejsc w hotelach. W poprzednim roku wykorzystując właśnie ten kanał, dokonano ponad 30 tys. rezerwacji noclegów. Jest jedną z najpopularniejszą aplikacją podróżniczą w wielu krajach świata.
Zitko
Na Kickstarterze pozyskali łącznie 160 000 $ w 2014 roku. Dzięki temu mogli stworzyć urządzenie służące do szczegółowych pomiarów stanu zdrowia w trakcie uprawiania sportów. Specjalna bransoleta łączy się ze smartfonem, gdzie można odczytać dane w czasie rzeczywistym. W roku 2017 start-up osiągnął 850 tys. dolarów przychodów.
Dot
Mały start-up o nazwie Dot ma na celu wywarcie dużego wpływu na zmarginalizowaną część społeczności. Jego przystępny cenowo inteligentny zegarek Braille dla osób niedowidzących i głuchoniemych ma trafić na rynek globalny na początku tego roku. Dot pozyskał od inwestorów ponad 21 milionów USD.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- 10 najciekawszych start-upów z Indii
- 10 najciekawszych start-upów z Japonii
- 10 europejskich start-upowców, którzy odnoszą największe sukcesy
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Beneficjent rzeczywisty. Co to znaczy i jakich spółek dotyczy obowiązek rejestracji?
-
Dofinansowanie na rozwój firmy – gdzie go szukać? Sprawdzamy jakie są możliwości
-
Zwolnienia grupowe wśród największych firm. Na czym polega masowa redukcja etatów i co mogą otrzymać pracownicy?
-
Dotacje z UP 2024. Na co można przeznaczyć dofinansowanie z Urzędu Pracy?