Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

5 ciekawych start-upów z Korei Południowej

Korea Południowa to miejsce na świecie, które dziś kojarzy się z trwającymi ogrzyskami w Pjongczang czy takimi gigantami jak: Samsung, KIA, LG oraz Hyundai. Kraj z Półwyspu Koreańskiego jest także ojczyzną wielu wielu młodych, perspektywicznych frm. Przedstawiamy listę 5 ciekawych start-upów pochodzących z Korei Południowej.

VIVA Republica

FotoŁ Viva Republica

Jej sztandarowym produktem jest Toss, aplikacja do płatności mobilnych uruchomiona w lutym 2015 roku. Obecnie obsługuje 330-423 miliony USD w transakcjach miesięcznie. Już w najbliższym czasie Viva Republica planuje wprowadzić nową ofertę, uzupełnioną o między innymi pożyczki, zagraniczne przekazy pieniężne.

Po otrzymaniu ponad 22,5 milionów USD od inwestorów  w ubiegłym roku, Viva Republica planuje wprowadzić nowe usługi finansowe, takie jak pożyczki, zagraniczne przekazy pieniężne i darowizny za pośrednictwem Toss.

Spoqa

Foto: Spoqa

Spoqa pomaga sklepom z żywnością i napojami w zarządzaniu system lojalnościowych. Instaluje tablety w punktach sklepowych, a klienci wprowadzają swój numer telefonu, aby gromadzić punkty. Jest używany przez ponad 10 000 handlowców i ponad 12 milionów użytkowników w Korei – czyli prawie 25 % całej populacji Korei Południowej.

W ostatnim czasie udało się mu nawiązać współpracę z Kakao, twórcą popularnego komunikatora w Korei. Pozwoli im to na rozszerzenie działalności.

Withinnovation

Foto: Withinnovation

To właśnie ten start-up w 2017 roku pobił rekord otrzymanego wsparcia od inwestorów wynoszące ponad 120 milionów USD.  Jej głównym produktem jest aplikacja turystyczna pozwalająca na rezerwacje miejsc w hotelach. W poprzednim roku wykorzystując właśnie ten kanał, dokonano ponad 30 tys. rezerwacji noclegów. Jest jedną z najpopularniejszą aplikacją podróżniczą w wielu krajach świata.

Zitko

Foto: Zitko

Na Kickstarterze pozyskali łącznie 160 000 $ w 2014 roku. Dzięki temu mogli stworzyć urządzenie służące do szczegółowych pomiarów stanu zdrowia w trakcie uprawiania sportów. Specjalna bransoleta łączy się ze smartfonem, gdzie można odczytać dane w czasie rzeczywistym. W roku 2017 start-up osiągnął 850 tys. dolarów przychodów.

Dot

Foto: Dot

Mały start-up o nazwie Dot ma na celu wywarcie dużego wpływu na zmarginalizowaną część społeczności. Jego przystępny cenowo inteligentny zegarek Braille dla osób niedowidzących i głuchoniemych ma trafić na rynek globalny na początku tego roku. Dot pozyskał od inwestorów ponad 21 milionów USD.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.