5 ciekawych start-upów z Korei Południowej

Korea Południowa to miejsce na świecie, które dziś kojarzy się z trwającymi ogrzyskami w Pjongczang czy takimi gigantami jak: Samsung, KIA, LG oraz Hyundai. Kraj z Półwyspu Koreańskiego jest także ojczyzną wielu wielu młodych, perspektywicznych frm. Przedstawiamy listę 5 ciekawych start-upów pochodzących z Korei Południowej.

VIVA Republica

FotoŁ Viva Republica

Jej sztandarowym produktem jest Toss, aplikacja do płatności mobilnych uruchomiona w lutym 2015 roku. Obecnie obsługuje 330-423 miliony USD w transakcjach miesięcznie. Już w najbliższym czasie Viva Republica planuje wprowadzić nową ofertę, uzupełnioną o między innymi pożyczki, zagraniczne przekazy pieniężne.

Po otrzymaniu ponad 22,5 milionów USD od inwestorów  w ubiegłym roku, Viva Republica planuje wprowadzić nowe usługi finansowe, takie jak pożyczki, zagraniczne przekazy pieniężne i darowizny za pośrednictwem Toss.

Spoqa

Foto: Spoqa

Spoqa pomaga sklepom z żywnością i napojami w zarządzaniu system lojalnościowych. Instaluje tablety w punktach sklepowych, a klienci wprowadzają swój numer telefonu, aby gromadzić punkty. Jest używany przez ponad 10 000 handlowców i ponad 12 milionów użytkowników w Korei – czyli prawie 25 % całej populacji Korei Południowej.

W ostatnim czasie udało się mu nawiązać współpracę z Kakao, twórcą popularnego komunikatora w Korei. Pozwoli im to na rozszerzenie działalności.

Withinnovation

Foto: Withinnovation

To właśnie ten start-up w 2017 roku pobił rekord otrzymanego wsparcia od inwestorów wynoszące ponad 120 milionów USD.  Jej głównym produktem jest aplikacja turystyczna pozwalająca na rezerwacje miejsc w hotelach. W poprzednim roku wykorzystując właśnie ten kanał, dokonano ponad 30 tys. rezerwacji noclegów. Jest jedną z najpopularniejszą aplikacją podróżniczą w wielu krajach świata.

Zitko

Foto: Zitko

Na Kickstarterze pozyskali łącznie 160 000 $ w 2014 roku. Dzięki temu mogli stworzyć urządzenie służące do szczegółowych pomiarów stanu zdrowia w trakcie uprawiania sportów. Specjalna bransoleta łączy się ze smartfonem, gdzie można odczytać dane w czasie rzeczywistym. W roku 2017 start-up osiągnął 850 tys. dolarów przychodów.

Dot

Foto: Dot

Mały start-up o nazwie Dot ma na celu wywarcie dużego wpływu na zmarginalizowaną część społeczności. Jego przystępny cenowo inteligentny zegarek Braille dla osób niedowidzących i głuchoniemych ma trafić na rynek globalny na początku tego roku. Dot pozyskał od inwestorów ponad 21 milionów USD.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*