Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

7 najdziwniejszych pomysłów na biznes, które odniosły sukces

Na całym świecie co chwila rodzą się nietypowe pomysły na biznes. Przekonali się o tym czytelnicy artykułu  7 najdziwniejszych pomysłów na biznes. Tym razem redakcja MamBiznes.pl postanowiła przyjrzeć się tylko tym biznesowym ideom, które odniosły sukces. Wśród nich jest reklama pikselowa czy też rezerwacja miejsca w niebie. Oto subiektywna lista 7 niecodziennych pomysłów na biznes, które „wypaliły” .

Pet Rock

Foto: Ebay.com

Amerykanin Gary Dahl, w roku 1975, stworzył niecodzienny pomysł na biznes. Postanowił sprzedawać okrągłe kamienie. Miały stać się nie tylko zabawką, ale również przyjacielem właściciela .
Dzięki bardzo niskim kosztom wytworzenia, wynoszącym zaledwie 1 $, mógł sprzedawać je po cenie 3,95 $.
Dahl odniósł sukces, a Pet Rock po dzień dzisiejszy jest w sprzedaży.

Każdy piksel w cenie

Foto: www.milliondollarhomepage.com

Alex Tew w 2005 roku wpadł na pomysł na biznes. Postanowił stworzyć stronę internetową, na której sprzedawał 1 piksel na cele reklamowe –koszt każdego z nich wynosił 1 $. Jednak jeden piksel, jest zbyt mały, aby człowiek mógł z łatwością dostrzec reklamę(1 piksel  w przeciętnym monitorze jest równy kwadratowi o boku 0,28 mm). To zmuszało reklamodawców do zakupu większej przestrzeni.
Pomimo szalonego pomysłu, Amerykanin odniósł sukces. W ciągu roku portal zarobił $1,037,100.

Doggles

Foto: woof.doggles.com

Roni Di Lullo w roku 2005 stworzył okulary dla psów. Pomysł zrodził się na fali intensywnego rozwoju produktów dla zwierząt. Dzięki temu, Doggles stały się bardzo popularne wśród amerykańskich psów. Pomagają one chronić oczy przed promieniowaniem UV, ale także poprawiają wygląd zwierzaków. Okulary są również dostępne w Polsce.

Przeczytaj także: 10 pomysłów na biznes, które można zrealizować w mieszkaniu

Porozmawiaj z przedstawicielem branży

Foto: pivotplanet.com

Każda z osób zastanawia się kim mogła by zostać? Jeśli już znajdzie wymarzony zawód, to zastanawia się czy faktycznie w danej branży się odnajdzie. W 2004 roku w USA powstał serwis, który pomaga rozwiać większość tych wątpliwości. Portal zrzesza przedstawicieli wielu zawodów, z którymi można porozmawiać, dowiedzieć się czegoś więcej. Jednak nie jest to bezpłatne. Ceny są w przedziale od 100 $ do 200 $ w zależności od zawodu i doświadczenia danej osoby.

Zostań Świętym Mikołajem

Foto: Santamail

Pewien amerykanin postanowił wykorzystać zainteresowanie wokół Świętego Mikołaja. Wykupił adres  na Biegunie Północnym, na terytorium Alaski. Dzięki temu mógł wysyłać, ale również odbierać listy zaadresowane na Biegun Północny. Rodzice w okresie świąt Bożego Narodzenia, chętnie korzystają z takiego rozwiązania. Dzięki temu mogą otrzymać spersonalizowany list od Świętego Mikołaja dla swoich dzieci. Koszt takiej usługi to 10 $.

Akwarium … bez rybek

Foto: EcoSphere.com

Wspomniany został już kamień, który może zastąpić zwierzątko. Teraz czas na akwarium, którego podstawowym atutem zdaniem pomysłodawców jest brak rybek. To kolejna alternatywa dla osób pragnące mieć własnego pupila. Z powodu braku żywych organizmów, znika problem związany z karmieniem, ale również czyszczeniem akwarium.

Zarezerwuj sobie miejsce w niebie

Foto: reserveaspotinheaven.com

Jeden z amerykańskich start-upów postanowił ubezpieczyć swoich klientów na wypadek, gdyby nie trafili oni do nieba po śmierci. W ramach swojej oferty, przygotowali liczne poradniki, zapewniają również wypłacenie świadczenia rodzinie, w przypadku jeśli klient nie dostanie się do upragnionego miejsca. Pomimo całkowicie abstrakcyjnego pomysłu, osób korzystających z takiej usługi nie brakuje. Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.