9 książek, które powinien przeczytać każdy młody przedsiębiorca

Każdy innowator i osoba rozpoczynająca przygode z biznesem powinien być przygotowany na to co czeka go w przyszłości. Stale rozwijająca się technologia, wymaga od właścicieli firm ciągłego weryfikowania planów i dostosowywania się do panujących warunków. Portal Small Business Trends przygotował listę 9 książek, które powinien przeczytać każdy początkujący biznesmen. 

Nieuniknione. Jak inteligentne technologie zmieniają naszą przyszłość?
Kevin Kelly


Każdy zastanawia się, jaka przyszłość jego czeka. Ta książka co prawda nie jest kryształową kulą, ale  na podstawie dzisiejszych trendów przewiduje kształt przyszłego świata.

W przeciwieństwie do innych książek,  nie przewiduje przyszłości, która aplikacja lub firma będzie miała największy udział na rynku. Zamiast tego podejmuje bardziej kompleksowe podejście, skupiając się na dzisiejszych trendach i próbuje odpowiedzieć jak będą on wyglądać w przyszłości.
Przyszli przedsiębiorcy nie powinni skupiać się wyłącznie na swojej konkurencji. Powinni natomiast zwracać większą uwagę na ważnych trendach gospodarczych i kulturowych, które będą kształtowały świat swoich klientów

 

Yoga for Leaders: How to manage self-disruption in a world of self-destruction
Stefan Hyttfors

Dzięki sztucznej inteligencji, internetowi, mediom społecznościowym otaczająca nas rzeczywistość staje się niezwykle złożona. Aby temu zapobiec, Stefan Hyttfors uważa, że liderzy powinni zasięgnąć do mądrości z przeszłości. W szczególności autor odwołuje się do filozofii jogi pochodzącej ze starożytnych Indii. Oferuje ponadczasowe zasady radzenia sobie ze wszelkimi zmianami

Książka jest niedostępna w polskiej wersji językowej.

 

 

Time, Talent, Energy
Michael C. Mankins, Eric Garton

Chociaż wielu właścicieli firm widzi nieprzewidywalny świat przyszłości jako zagrożenie, niekoniecznie tak musi być. Wystarczy tylko zarządzać trzema podstawowymi zasadami każdej firmy:
* czasem
* talentem
* energią
Bez odpowiedniego zarządzania tymi elementami, żadne przedsiębiorstwo nie odniesie sukcesu.

Czytelnicy będą mogli dowiedzieć się, które z ich obecnych procesów uniemożliwiają osiągniecie sukcesu.

Ta książka również jest niedostępna w polskiej wersji językowej.

The Analytical Marketer: How to Transform Your Marketing Organization
Adele Sweetwood

Niezależnie od tego czy prowadzisz własny marketing czy też powierzasz to wyspecjalizowanemu podmiotowi, marketing w przyszłości będzie o wiele inny niż w przeszłości. Dawniej koncentrował się głównie na masowości. Natomiast w przyszłości będzie się koncentrować na personalizacji, dzięki wykorzystaniu odpowiednich analiz. Już dziś niektóre firmy wykorzystują narzędzia takie jak Google Analytics.

Książka dostępna jest tylko w wersji anglojęzycznej.

 


Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends

Martin Lindstrom

Książka Small Data autorstwa Martina Lindstrom zabiera czytelników w podróż dookoła świata, odkrywając historie, które ujawniają działania przyciągające klientów.
Autor łączy wszystkie historie oraz własne obserwacje w jedną całość. Pomaga właścicielom biznesów wykorzystać małe dane do lepszych wyników marketingowych.

Książka dostępna jest tylko w wersji anglojęzycznej.

 

 

Jobs to Be Done
Stephan Wunker, Jessica Wattman, David Farber

Każda firma musi utrzymywać swoich obecnych klientów, jednocześnie docierając do nowych. Jednak wiele z nich nie jest w stanie połączyć tych dwóch celów w odpowiedni sposób. Koncentrując się zbytnio na technicznych aspektach innowacji lub marketingu. Przekłada się to na brak wprowadzania innowacji odpowiadający potrzebom obecnych i przyszłych klientach Książka pomaga naprawić ten błąd. Pomoże rozłożyć skupienie na obecnego klienta oraz na przyszłego.

Książka dostępna jest tylko w wersji anglojęzycznej.

 

Digital Transformation Playbook
David L. Rogers

Celem tej książki jest pokazanie, jak przekształcić wiedze o przyszłości w innowacyjne działania, które będą się rozwijać w przyszłości.

Koncentruje się na kluczowych obszarach (zwanych „pięcioma domenami cyfrowej transformacji”)  na których liderzy biznesu powinni się koncentrować, aby być przygotowanym na przyszłość.
Prowadzi czytelników poprzez case studies obecnych innowacyjnych firm takich jak GE oraz Apple. Obrazują jak te firmy przygotowują się do rozwiązania przyszłych wyzwań.

Książka dostępna jest tylko w wersji anglojęzycznej.

Matchmakers
David S. Evans, Richard Schmalensee

Dawniej jeśli ktoś chciał coś sprzedać, szedł na rynek, rozstawiał stół I dochodziło do zawierania transakcji. Dziś z pomocą przychodzi technologia. Pozwala na interakcje przedsiębiorcy z konsumentami z całego świata

Jeśli kiedykolwiek chciałbyś stworzyć własną firmę „Facebook” lub „Uber”, ta książka pokaże zasady i zmagania firm, które zmieniają świat z zadziwiającą szybkością.

Książka dostępna jest tylko w wersji anglojęzycznej.

 

The mathematic Corporation
Angela Zutavern, Josh Sullivan

To spojrzenie na przyszłość ludzi i maszyn. Wiele książek koncentruje się na potencjalnym negatywnym wpływie automatyzacji na ludzi.. jednak ta książka obrazuje pozytywny pogląd.

Głównym celem książki jest pokazanie strategii jak łączyć pracę ludzi oraz technolog, tak aby osiągnąć jak największy sukces.
Książka dostępna jest tylko w wersji anglojęzycznej.

 

 

 

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Komentarze

Agnieszka

9 września 2017 Odpowiedz

Ciekawe pozycje, ale jest teź 1 taka świetna polska książka. „Sekrety 12 sposobów jak zdobyć pieniądze na firmę” autor Oskar Jażdżyk.

Otwiera oczy więc warto przeczytać 😉

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*