Azjaci pokochali dziecięcą odzież made in Poland
W dzisiejszym „Pomyśle na biznes” postanowiliśmy przyjrzeć się firmie MAYLILY, która swoje produkty kieruje właśnie do najmłodszych klientów. Mała polska firma podbija azjatyckie rynki, a nam właścicielka opowiada o tym biznesie.
– Tworzymy produkty głównie dla dzieci. Zaczynaliśmy od pieluszek wielorazowych, więc takiego produktu pewnie wielu osobom nieznanego. Okazało się, że w Polsce nie mamy takich produktów. To się zbiegło też z naszą decyzją, że nie będziemy mieszkać w wielkim mieście, że spróbujemy wrócić w rodzinne strony, na Podkarpacie, do malutkiego miasteczka Iwonicz Zdrój. To były duże zmiany w naszym życiu i też skok na głęboką wodę, dlatego, że wcześniej nic nie mieliśmy wspólnego z biznesem ani nasze rodziny także, jednak byliśmy młodzi i pełni optymizmu i zrobiliśmy to – mówi Katarzyna Mitas, właścicielka marki MAYLILY
Pieluchy wielorazowe były pierwszym produktem firmy MAYLILY. Ich opracowanie zajęło prawie dwa lata i chociaż sam produkt był udany, to nie wytrzymał zderzenia z tańszymi, chińskimi pieluszkami, które właśnie weszły na nasz rynek. To było pierwsze zderzenie z rzeczywistością – trzeba było podjąć decyzję co dalej.
– Mieliśmy wspaniałe kontakty, wspaniałe tkaniny, mieliśmy też szwalnię i mogliśmy robić różne rzeczy. I podjęliśmy decyzję, że będziemy produkować rzeczy dla dzieci.
Zaczęło się od kocyków. Później dodano do nich ubranka i akcesoria dla niemowlaka: poduszeczki, ręczniki, grzechotki i przytulanki oraz produkty dla starszych dzieci. Wszystko tworzone jest w Polsce, z bawełny organicznej, tkaniny z włókna bambusowego.
– Nie mamy dużej pracowni, to jest kilka osób, które szyją. Nie produkujemy masowo, tak że to leży w magazynach i czeka aż ktoś to kupi. Raczej staramy się produkować rzeczy na zamówienie klientów.
Teraz MAYLILY swoje produkty eksportuje do jedenastu krajów, a ubrankami i zabawkami polskiej marki zachwycają się m.in. w Korei Południowej czy na Tajwanie.
Zobacz także na MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet