Blisko 2 mln zł zarobił youtuber Radosław Kotarski na własnym wydawnictwie książkowym
Youtuber Radosław Kotarski prowadzi nie tylko swój kanał „Polimaty”, ale również własne wydawnictwo książkowe „Altenberg”. W ciągu dwóch lat firma osiągnęła 1,76 mln zł zysku – poinformował portal Wirtualne Media.

Na zdjęciu Radosław Kotarski; Fot. FORUM/ forumgwiazd.com.pl
Historia wydawnictwa Radosława Kotarskiego sięga września 2017 roku. To właśnie wtedy znany youtuber wydał swoją własną książkę „Włam się do mózgu”. Od samego początku autor chciał, by wydać ją w ramach własnego wydawnictwa. Tak rozpoczęła się przygoda założyciela kanału „Polimaty” z jego własnym wydawnictwem „Altenberg”, której jest jedynym udziałowcem do obecnej chwili.
Ponad 250 tys. sprzedanych egzemplarzy
W wydawnictwie Kotarskiego dominują książki, których autorami są przede wszystkim znani polscy youtuberzy. Wśród nich można znaleźć takie nazwiska jak Ewa Grzelakowska-Kostoglu (lepiej znanej jako Red Lipstick Monster), Arlena Witt, Urszula Chincz i Tomasz Kammel. Łącznie udało im się sprzedać 250 tys. egzemplarzy przy zaledwie 12 tytułach. Wśród bestsellerów można znaleźć takie pozycje jak „Włam się do mózgu” Radosława Kotarskiego, gdzie sprzedaż wyniosła 100 tys. egz. Oraz „Grama to nie drama” Arleny Witt z ponad 65 tys.
Przeczytaj! Polski potentant e-booków i audiobooków chce wejść na rynek niemiecki
Tak wysoka sprzedaż przełożyła się na bardzo dobre wyniki finansowe biznesu Radosława Kotarskiego. Jak można przeczytać w sprawozdaniu firmy do KRS, w ciągu zaledwie 16 miesięcy wydawnictwo osiągnęło 14 mln zł wpływów oraz 1,8 mln zł zysku netto. Dodatkowo zgodnie z zapowiedzią youtubera, przekazał od każdego sprzedanego egzemplarza 4 zł na sfinansowanie posiłku w ramach akcji Pajacyk. Dzięki temu łącznie uzyskano kwotę 1 mln zł.
Wydawnictwo youtubera nie zatrzymuje jednak swojego rozwoju. Jeszcze w tym roku w sprzedaży mają pojawić się przynajmniej 6 nowych tytułów. Jeśli założenia te się spełnią, oznaczałoby to wzrost oferowanych pozycji o 50 proc.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
Prowadzenie własnego biznesu jest wyzwaniem. Często jest się wyrzucanym ze strefy komfortu – rozmowa z Aliną Sztoch, CEO i Co-founderką marki Kubota
-
Trudny czas dla prowadzenia biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców zamyka bądź zawiesza działalność gospodarczą
-
Jaki powinien być tytuł przelewu z konta firmowego na prywatne?
Kiedyś jego "Polimaty" były naprawdę spoko, wyważone i interesujące. Niestety od czasu jak zmienił ich formułę to nie da się tego oglądać bez zażenowania.