Google ma nowy pomysł na biznes
Wyszukiwarka Google zarabia dziś głównie na wyświetlanych reklamach. Jednak koncern wciąż poszukuje nowych źródeł przychodu. Jednym z nowych pomysłów jest współpraca z dużymi sieciami handlowymi.
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2018/03/1-38.jpg)
Foto: Peter Power, Reuters
Zgodnie z informacjami podawanymi przez Reuters, firma współpracuje z dużymi detalistami, takimi jak Target Walmart, Home Depot i Costco, aby umożliwić im umieszczenie swoich produktów w wynikach wyszukiwania po wpisaniu zapytania typu „Gdzie mogę to kupić?”.
Zobacz także: Jak powstała potęga wyszukiwarki Google?
Pomysł ten zrodził się z analizy milionów wyszukiwań użytkowników. Bardzo często ludzie za pomocą wyszukiwarki Google, chcieli dowiedzieć się gdzie mogą kupić dany produkt. W ramach tej inicjatywy detaliści będą płacić Google za każdy zakup dokonany za pośrednictwem jego usługi.
Jednak Google nie tylko opiera wyłącznie swój przychód o własną wyszukiwarkę. Podobnie jak Amazon rozwija swój własny portfel urządzeń i usług. O wielu z nich już pisaliśmy w portalu MamBiznes.pl jak na przykład Google kupiło start-up, który telefonem zmierzy poziom hemoglobiny
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Google postawi na ciężarówki autonomiczne?
- Przedsiębiorca z Polski wygrał z Google
- Kierowcy Ubera w Czechach będą musieli posiadać licencję
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
-
„Śmiało możemy powiedzieć, że tworzymy nową kategorię innowacyjnych produktów” – Magdalena Dudarska-Rodak, współzałożycielka Pet Form Labs
-
„Rodzime biznesy powinny bardziej skalować się na świat. Przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych” – Bogusława Cimoszko-Skowroński, StartSmart CEE
-
Wirtualne biuro a koszty działalności. Czy to się opłaca?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach
-
Polska fizyczka i jej zespół z dużym wyróżnieniem. Zwycięstwo w European Inventor Award 2024
-
Z miłości do zdrowej żywności. VegeLIO tworzy duet międzypokoleniowy, który chce zmieniać nawyki Polaków
-
Branża, która nie umrze. Grupa Klepsydra konsoliduje sektor usług pogrzebowych w Polsce