Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Google ma nowy pomysł na biznes

Wyszukiwarka Google zarabia dziś głównie na wyświetlanych reklamach. Jednak koncern wciąż poszukuje nowych źródeł przychodu. Jednym z nowych pomysłów jest współpraca z dużymi sieciami handlowymi.

Foto: Peter Power, Reuters

Zgodnie z informacjami podawanymi przez Reuters, firma współpracuje z dużymi detalistami, takimi jak Target Walmart, Home Depot i Costco, aby umożliwić im umieszczenie swoich produktów w wynikach wyszukiwania po wpisaniu zapytania typu „Gdzie mogę to kupić?”.

Zobacz także: Jak powstała potęga wyszukiwarki Google?

Pomysł ten zrodził się z analizy milionów wyszukiwań użytkowników. Bardzo często ludzie za pomocą wyszukiwarki Google, chcieli dowiedzieć się gdzie mogą kupić dany produkt. W ramach tej inicjatywy detaliści będą płacić Google za każdy zakup dokonany za pośrednictwem jego usługi.

Jednak Google nie tylko opiera wyłącznie swój przychód o własną wyszukiwarkę. Podobnie jak Amazon rozwija swój własny portfel urządzeń i usług. O wielu z nich już pisaliśmy w portalu MamBiznes.pl jak na przykład Google kupiło start-up, który telefonem zmierzy poziom hemoglobiny

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.