Google ma nowy pomysł na biznes
Wyszukiwarka Google zarabia dziś głównie na wyświetlanych reklamach. Jednak koncern wciąż poszukuje nowych źródeł przychodu. Jednym z nowych pomysłów jest współpraca z dużymi sieciami handlowymi.
Zgodnie z informacjami podawanymi przez Reuters, firma współpracuje z dużymi detalistami, takimi jak Target Walmart, Home Depot i Costco, aby umożliwić im umieszczenie swoich produktów w wynikach wyszukiwania po wpisaniu zapytania typu „Gdzie mogę to kupić?”.
Zobacz także: Jak powstała potęga wyszukiwarki Google?
Pomysł ten zrodził się z analizy milionów wyszukiwań użytkowników. Bardzo często ludzie za pomocą wyszukiwarki Google, chcieli dowiedzieć się gdzie mogą kupić dany produkt. W ramach tej inicjatywy detaliści będą płacić Google za każdy zakup dokonany za pośrednictwem jego usługi.
Jednak Google nie tylko opiera wyłącznie swój przychód o własną wyszukiwarkę. Podobnie jak Amazon rozwija swój własny portfel urządzeń i usług. O wielu z nich już pisaliśmy w portalu MamBiznes.pl jak na przykład Google kupiło start-up, który telefonem zmierzy poziom hemoglobiny
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Google postawi na ciężarówki autonomiczne?
- Przedsiębiorca z Polski wygrał z Google
- Kierowcy Ubera w Czechach będą musieli posiadać licencję
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
-
Zaczynał od jednoosobowej działalności gospodarczej, teraz zadebiutuje na giełdzie. Menzten SA rozpoczyna ofertę publiczną akcji
-
„Eleven Labs pokazuje, że jednorożca można zbudować w kilkanaście miesięcy” – rozmowa z Maciejem Ćwikiewiczem, prezesem PFR Ventures
-
Dotacje dla samozatrudnionych w 2024. Jak przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie?