Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Założyła e-sklep z odzieżą ciążową

Wiele pań, które spodziewają się dziecka ma problemy ze  znalezieniem odpowiedniej odzieży. Kobiety nie chcą, aby odzież noszona w ciąży była tylko wygodna. Pragną czuć się w tych dniach modnie, szykownie i elegancko.

Z roku na rok powstaje coraz więcej sklepów z odzieżą dla przyszłych mam. O tym, co w takim sklepie można jeszcze dodatkowo kupić i jak go prowadzić rozmawiamy z Anną Liegmann, właścicielką sklepu ModnyBrzuszek.pl.

Skąd pomysł na taki właśnie biznes?

Pomysł powstał w najwspanialszym okresie mojego życia, kiedy byłam w ciąży. Jako ciężarna, przyszła mama, wielokrotnie miałam problem z zakupem właściwych dla siebie ubrań ciążowych. Sklepy stacjonarne często oferują niewielką część kolekcji producentów;  wybierane produkty nie zawsze były dla mnie ciekawe. Przeniosłam się do internetu i znalazłam kilka ciekawych sklepów. Okazało się jednak, że jest miejsce dla jeszcze jednego sklepu z odzieżą ciążową. Skorzystałam z tej okazji i przy wsparciu męża uruchomiliśmy sklep www.modnybrzuszek.pl. Krótko mówiąc, potrzeba matką wynalazków.

Dlaczego zdecydowała się Pani na założenie własnej firmy, a nie na pracę na etacie?

Cenię sobie niezależność i swobodę działania – tego nie daje mi etat. Ważnym elementem były dla mnie godziny pracy i możliwość dostosowywania ich do cyklu dnia mojej córeczki. Dzięki temu mogę spędzać z nią zdecydowanie więcej czasu. Dziś, kiedy Julia jest już przedszkolakiem, mam zdecydowanie więcej czasu na zajmowanie się sklepem, z czego czerpię wielką satysfakcję.
Praca na etacie ma również swoje korzyści, dzięki którym czujemy się bezpieczniej, stabilniej czy po prostu pracujemy 8 godzin i idziemy do domu. Założenie działalności wiąże się z wyzwaniem i możliwością realizacji własnych ambicji. Każdy musi wziąć kartę podzielić ją na dwie części i wypisać plusy i minusy, zarówno działalności gospodarczej, jak i etatu. To bardzo ważna i odpowiedzialna decyzja, dlatego warto dobrze ją przemyśleć i skonsultować z osobami, które już prowadzą swoją firmę.

Czy miała pani jakieś trudności w założeniu firmy?

Tak, ale dziś z perspektywy czasu wiem, że zakładanie firmy i związane z tym formalności to bardzo prosta sprawa, patrząc na to, co czeka każdego nowego przedsiębiorcę w kolejnych miesiącach i latach prowadzenia swojej firmy.

Jaki jest popyt na tego rodzaju usługi?

Jest to branża, która nadal się rozwija. Zakup odzieży ciążowej przez internet to dla każdej mamy zdecydowanie większy komfort niż zakupy w stacjonarnym sklepie. W naszym sklepie proponujemy zakup produktów z możliwością ich zwrotu do 31 dni od daty ich dostarczenia do naszych klientek. Każdy produkt można wymienić, jeśli pani nie wybrała dobrego rozmiaru lub produkt jest nieodpowiedni. Tak jest łatwiej i wygodniej, zwłaszcza w miejscowościach, gdzie sklepów dla ciężarnych mam po prostu nie ma lub zwiedzanie ich po całym mieście z dużym brzuszkiem nie jest wygodne.

Czym Pani oferta wyróżnia się na tle konkurencji?

Stawiamy na polskich producentów odzieży i bielizny ciążowej (wśród nich: 9fashion, bebefield, benefit, italian fashion i inne), które moim zdaniem są bardzo dobrej jakości. Dlatego na tym polu nie konkurujemy z innymi sklepami internetowymi. Staramy się jednak, aby prezentowane produkty miały właściwe opisy produktów, dobrze przygotowane tabele rozmiarów, aby paniom łatwiej podejmowało się decyzje o zakupie w naszym sklepie.

Ile potrzeba środków na rozkręcenie takiego biznesu? Na co najwięcej trzeba przeznaczyć pieniędzy?

Jedno jest pewne, że zainwestować trzeba. Ile? Wszystko zależy od możliwości finansowych, naszego biznes planu i tego, w jaki sposób chcemy pokazać się swoim Klientom. Swoją działalność rozpoczęłam od zakupu oprogramowania, dobrej grafiki, reklamy na samochodzie, opakowań  oraz częściowego wyposażenia magazynu, a także sprzętu potrzebnego do obsługi i realizacji zamówień.

Gdybym dziś zaczynała swoją działalność związaną ze sklepem internetowym zainwestowałabym te pieniądze trochę inaczej. Doświadczenie, które zdobywam i uczenie się na własnych błędach to najlepszy sposób na eliminowanie kosztów i zwiększaniu przychodu. Dlatego warto dobrze przygotować się do prowadzenia działalności jeszcze przed jej uruchomieniem.

Czy ma Pani wielu klientów? W jaki sposób ich Pani zdobywa?

Sklep z odzieżą ciążowa jest skierowany do kobiet w określonym wieku, w związku z tym jest to rynek już z założenia ograniczony.

Sklepy internetowe zdobywają swoich klientów w bardzo podobny sposób, który głównie polega na pozycjonowaniu i linkach sponsorowanych. Uczestniczymy również w akcjach takich jak ostatnia: Dzień Darmowej Dostawy, organizujemy konkursy i akcje promocyjne. Mamy też kilka sposobów, które z wiadomego powodu pozostaną moją słodką tajemnicą.

Skąd sprowadza Pani towar?

Z jakimi markami, czy projektantami Pani współpracuje Jak już wspominałam, głównie opieramy się na polskich producentach, z którymi współpracujemy każdego dnia. Mamy też produkty dobrej jakości pochodzących z firm europejskich jak np.: HOTmilk czy też Carriwell.

Czy zdarzają się specjalne zamówienia i czy są one realizowane?

Takie zamówienia realizujemy w pierwszej kolejności, ponieważ głównie dotyczą odzieży ciążowej w niestandardowych rozmiarach. Czas realizacji takiego zamówienia jest dłuższy od standardowego, o czym informujemy nasze klientki. Mamy też zamówienia składane przez nasze stałe klientki na produkty, których nie ma w naszej stałej ofercie, a my z wielka przyjemnością je sprowadzamy.

Pani plany na przyszłość w związku z biznesem?

Najważniejsze – zdobywać zaufanie kolejnych ciężarnych mam i pomóc im być modnymi w czasie tych najpiękniejszych dni. Chcę też ustabilizować firmę a także wprowadzić nowych producentów.

Jaką radę miałaby Pani dla osób, które wahają się, czy założyć własną firmę?

Przemyśl, przeanalizuj, podejmij decyzję. Każdy, kto podejmuje się rozpoczęcia swojej działalności, powinien być świadomy obowiązków, z jakimi wiąże się prowadzenie własnej firmy. Najlepiej prowadzić biznes, który związany jest z naszymi zainteresowaniami, bo wtedy zarabiamy na tym, co lubimy i co sprawia nam prywatnie wielką przyjemność. Takie połączenie najczęściej jest gwarancją sukcesu, ponieważ swoją firmę prowadzimy z pasją i zaangażowaniem, które są potrzebne do odniesienia sukcesu. Trzeba pamiętać, że początki nie są łatwe, ale pracujemy dla siebie, na swoim i to my „tu” jesteśmy szefami.

Dziękuję za rozmowę.

Barbara Sielicka
Bankier.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
phera 15 sie 2012 (10:32)

oj chyba już niekatualne, sklep zamknięty