Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Znalazł swoją niszę w internecie

Na rynku funkcjonuje ponad 150 podobnych projektów, jednak tylko kilkanaście z nich generuje więcej niż 500 przesyłek miesięcznie. Naszą przewagą nad konkurencją są przede wszystkim ceny, zakres usług oraz ilość dodatkowych funkcji – mówi Piotr Szymczak, zarządzający serwisem Furgonetka.pl.

Jak zrodził się pomysł stworzenia Furgonetka.pl?

Pomysł pojawił się podczas pracy nad rozwojem serwisu aukcyjnego Świstak.pl. Chcieliśmy umożliwić naszym klientom zamawianie usług kurierskich bezpośrednio po kupnie towaru na aukcjach i dzięki temu w pełni zautomatyzować cały proces sprzedaży. Ostatecznie jednak postanowiliśmy uruchomić usługę jako osobną stronę i wystartowaliśmy z Furgonetka.pl w grudniu 2010 roku. 

Kto jest jego pomysłodawcą i jakie doświadczenie macie w e-biznesie?

Szczerze mówiąc, nie pamiętam, kto pierwszy wpadł na tę inicjatywę. To był raczej efekt wielu wewnętrznych dyskusji. Projekty internetowe prowadzimy już od 12 lat, zatem mamy spore doświadczenie w tej branży.

Powiedz osobom, które pierwszy raz słyszą o serwisie, jak działa Furgonetka.pl?

Furgonetka.pl umożliwia skorzystanie z bardzo bogatej oferty usług kurierskich. Klienci zarejestrowani w naszym serwisie mogą nadawać zarówno przesyłki miejskie, krajowe i międzynarodowe, jak i korzystać z Paczkomatów, Paczki w Ruchu czy Poczty Polskiej. Nasza platforma to przede wszystkim idealne rozwiązanie dla klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Z jakimi firmami kurierskimi współpracujecie? 

W naszej ofercie znajduje się, aż 9 firm przewozowych: DPD, UPS, GLS, K-EX, FedEx, Paczkomaty InPost, X-press Couriers, Paczka w Ruchu oraz Pocztex.

Ile zainwestowaliście na starcie i na co poszły środki?

Zatrudniamy bardzo doświadczony dział IT, więc projekt budowaliśmy własnymi siłami. Trudno więc oszacować początkowe koszty. Przede wszystkim musieliśmy jednak od zera zbudować dział obsługi klienta oraz dział sprzedaży, co pochłonęło najwięcej czasu i środków. 

W jaki sposób docieracie do użytkowników? Jak promujecie serwis i które metody są najbardziej efektywne?

Głównie prowadzimy kampanie wykorzystujące jako medium internet. Stosujemy różne formy promocji, w tym kampanie SEO/SEM, PPC oraz e-mail marketingowe. Jesteśmy obecni także w social media oraz bierzemy udział w wydarzeniach, wśród których można wymienić Targi E-handlu czy Dzień Darmowej Dostawy. Współpracujemy także z partnerami, którzy aktywnie promują Furgonetkę. Najbardziej dumni jesteśmy z tego, że blisko 30% naszych klientów pochodzi z polecenia. Dzięki temu możemy być pewni, że dobrze wykonujemy naszą pracę, a nasi klienci są zadowoleni z produktu, który otrzymują.

Powiedzcie coś o statystykach serwisu po 4 latach od startu? 

Od trzech lat odnotowujemy trzycyfrowy wzrost. Liczba naszych klientów oraz przesyłek w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy podwoiła się. Na serwisie zarejestrowanych jest 80 tys. klientów, którzy w ciągu 4 lat wysłali 1 250 000 przesyłek.  Dotychczasową działalność serwisu idealnie podsumowuje infografika dostępna pod linkiem, którą przygotowaliśmy na nasze 4 urodziny. 

Dlaczego użytkownicy mają wybrać właśnie Wasze usługi? W czym jesteście lepsi od podobnych serwisów?

Na rynku funkcjonuje ponad 150 podobnych projektów, jednak tylko kilkanaście z nich generuje więcej niż 500 przesyłek miesięcznie. Naszą przewagą nad konkurencją są przede wszystkim ceny, zakres usług oraz ilość dodatkowych funkcji. Wyróżniamy się także tym, że dajemy dostęp do opcji, które nie są oferowane bezpośrednio u przewoźników. Przykładem jest zwrot kwoty pobrania w jeden dzień nawet w przypadku, gdy standardowo nie jest to możliwe. To poprawia cash flow naszych klientów.

Na czym zarabiacie? Z czego czerpiecie przychody?

Zarabiamy przede wszystkim na prowizji, tj. na różnicy w cenie między tym, ile płacimy firmom kurierskim, a tym, ile ostatecznie płacą nam nasi klienci. Do tego dochodzą także usługi dodatkowe, niedostępne u konkurencji.

Jaka jest Wasza recepta na powodzenie biznesu w sieci?

Przede wszystkim realizujemy projekty, które przyniosą nam największy zwrot z inwestycji. Wielu młodych startupowców skupia się na elementach, które w ostateczności mają znikome znaczenie dla klienta końcowego. My staramy się celować w zapotrzebowania klientów i budować optymalny produkt na podstawie trendów, które obserwujemy.  

– Carpooling.pl, czyli jak studencki pomysł podbija świat

– Zarabia sprzedając kursy w internecie

– Od małego pokoju z dwoma PC w leasingu do sukcesu w biznesie

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
kakier 4 gru 2014 (08:05)

U nas problem z każdym biznesem jest cały czas taki sam - chore koszty. Po prostu prowadzenie działalności mija się z celem, bo jak wyjaśnić to, że na metodzie Pawła Kurnika Uk daje mi 50k kwoty wolnej, a Polska 3k? To dotyczy również innych kwestii. U nas nie dba się o las firm i raczej inaczej to wyglądać nie będzie.