Nie tylko Mark Zuckeberg. Nastolatkowie rozkręcają własny biznes
Młode osoby coraz częściej myślą o własnym biznesie. W dużej mierze to pokłosie takich postaci jak Steve Jobs, Sir Richard Branson i Mark Zuckerberg. To właśnie dzięki nim liczba nastolatków, którzy zakładają własny biznes wzrosła aż ośmiokrotnie w porównaniu z rokiem 2009 – informuje The Guardian.
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2019/12/db7c034edc8f4c-thumb-1200.jpg)
Fot. Pexels
Osoby z pokolenia Z, a więc urodzonych po 2000 roku znacznie chętniej zakładają własne biznesy niż przedstawiciele pokolenia tzw. milenialsów. Ten wzrost jest dość bardzo zauważalny, bowiem liczba firm prowadzonych przez nastolatków na przełomie ostatnich 10 lat wzrosła ośmiokrotnie – można przeczytać w raporcie firmy OneFamily z Brighton, na który powołuje się The Guardian. Wynika to w dużej mierze z silnych autorytetów, takich jak Steve Jobs, Sir Richard Branson i Mark Zuckerberg. Co więcej, osoby te urodziły się w momencie, gdy internet stał się już w pełni powszechny. Dlatego też dla obecnych nastolatków ten świat jest czymś oczywistym, w którym tak jak w świecie rzeczywistym mogą znaleźć różne źródła zarobku.
Jak wynika z badania, nastolatkowie swoje pomysły na biznes głównie opierają o technologię, odzież, rozrywce, żywności, produktach zdrowotnych lub kosmetycznych.
Te dane potwierdza przykład zielonogórskich licealistów, którzy stworzyli nietuzinkowe sznurówki z nadrukiem. Choć wydawać by się mogło, że jest to prosty pomysł, to udało im się odnieść sukces. – Warto w młodym wieku zbierać doświadczenie oraz zyskać pogląd na prowadzenie własnej działalności. Wierzymy, że im więcej nauczymy się w młodości, tym trafniejsze decyzje oraz działania będziemy mogli podejmować w przyszłości – mówią założyciele Take&Tie.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Śmiało możemy powiedzieć, że tworzymy nową kategorię innowacyjnych produktów” – Magdalena Dudarska-Rodak, współzałożycielka Pet Form Labs
-
„Rodzime biznesy powinny bardziej skalować się na świat. Przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych” – Bogusława Cimoszko-Skowroński, StartSmart CEE
-
Wirtualne biuro a koszty działalności. Czy to się opłaca?