Papierowy namiot. Hit tegorocznych festiwali?

Wraz z nadejściem sezonu wakacyjnego, każdego roku młodzi ludzie przemierzają Europę odwiedzając liczne festiwale muzyczne. Wielu z nich kupuje tanie namioty, które po skończeniu festiwalu trafiają do kosza na śmieci. Holenderski start-up KarTent opracował innowacyjne rozwiązanie – namiot z kartonu.

Fot. kartent.com

Jak już ostatnio pisaliśmy, dla Holendrów ochrona środowiska zawsze staje na pierwszym miejscu. Także to był powód powstania kartonowego namiotu.  Są one przeznaczone głównie dla uczestników festiwali. Na wielu z nich można będzie zakupić je bezpośrednio na miejscu lub poprzez stronę internetową wydarzenia. Dodatkowo start-up zaoferował demontaż namiotów oraz ich recykling po zakończeniu imprezy. Produkt zdobył ostatnio prestiżową nagrodę Red Dot Design

KarTent twierdzi, że każdy namiot może wchłonąć  wodę o łącznej masie czterokrotności wagi pojedynczego namiotu, zachowujący przy tym integralność strukturalną. Tektura również sprzyja ochładzaniu namiotu, niż w przypadku tradycyjnego materiału.  Jan Portheine, współzałożyciel KarTent, wyjaśnia, że ​​namioty są dużo grubsze niż zwykły karton. Dodatkowo nie mają żadnej plastikowej powłoki, dzięki czemu mogą zostać w pełni poddane recyklingowi. Co więcej firma twierdzi, że KarTent jest bardziej energooszczędny niż regularny namiot festiwalowy.

Fot. kartent.com

KarTents wystartował w zeszłym roku w Australii na festiwalu Yours and Owls w Wollongong i już jest dostępny także na innych festiwalach w krajach całej Europy. Firma ma nadzieję na dalszą ekspansję i wprowadza na rynek nowe produkty, takie jak siedzenia kartonowe, kosze na śmieci i skrzynie paletowe.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*