Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Spada liczba małych sklepów

Niemal o 5 tys. spadła liczba sklepów w Polsce w 2019 roku. Tym samym jest ich obecnie 95 tys. (bez sklepów specjalistycznych) – wynika z danych opublikowanych przez Nielsen.

Fot. Shutterstock/ George Rudy

Jeszcze w 2018 roku w Polsce istniało blisko 100 tys. sklepów (bez specjalistycznych), posiadających do 100 m2. Jednak poprzedni 2019 rok okazał się nie najlepszy dla tej branży. To właśnie w tym czasie liczba małych sklepów spadła o blisko 5 tys. rdr oraz o 7 tys. względem ostatnich dwóch lat.  Jak wskazano w komunikacie Nielsena, obecną sytuację wykorzystują supermarkety i dyskonty, które po raz kolejny powiększyły swoją liczbę.

Dane te mogą jednak zaskakiwać, tym bardziej że gdy wprowadzano ustawę o zakazie handlu w niedzielę mówiono, że ma to pomóc przede wszystkim małym sklepom. Jednak w rzeczywistości jest zupełnie na odwrót, bowiem małe sklepu (poza specjalistycznymi) również zaczęły odczuwać niedzielne ograniczenia. Natomiast duże sieci handlowe wygenerowały jeszcze większe przychody. Choć nie tylko to ma wpływa na spadek liczby małych obiektów handlowych. Polacy wolą jednak dokonywać zakupów w dyskontach czy supermarketach głównie z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest szeroka dostępność asortymentu oraz niejednokrotnie niższe ceny wynikające z przewagi konkurencyjnej i efektu skali.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.