Gdzie zaczyna i kończy się tajemnica firmy?
Nawet zgłoszony wniosek o upadłość firmy musi być ujawniony mediom, jeśli o to zapytają. Także prowadzone postępowania sądowe dotyczące podatków. Zasady ochrony wizerunku firmy są tu jednoznaczne.
– Każde przedsiębiorstwo w Polsce jest zobowiązane do udzielania mediom informacji dotyczących swojej działalności – mówi w rozmowie z MarketNews24 Agnieszka Chajewska, starszy prawnik w kancelarii Kochański Zięba i Partnerzy (KZP). – Pozostawienie odpowiedzi bez komentarza pozostawia nas w ewentualnym postępowaniu sądowym w sytuacji, w której nie możemy udowadniać, że opublikowane informacje były nieprawdziwe.
Gdzie zaczyna się, a gdzie kończy tajemnica firmy, która chce dbać o swój wizerunek?
– Jeżeli dziennikarze pytają o toczące się postępowanie sądowe czy administracyjne, albo podatkowe, to przedsiębiorca powinien udzielić takiej informacji – wyjaśnia A.Chajewska z KZP. – Podobnie jest w przypadku pytań o sytuację finansową firmy, na przykład, gdy zgłoszony jest wniosek o upadłość.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Czy twoja firma jest start-upem?
- Prowadzenie własnej firmy w czasie pracy na etacie
- 4 lekcje pochodzące z życia ludzi sukcesu
MarketNews24
-
Zaczynał od jednoosobowej działalności gospodarczej, teraz zadebiutuje na giełdzie. Menzten SA rozpoczyna ofertę publiczną akcji
-
„Eleven Labs pokazuje, że jednorożca można zbudować w kilkanaście miesięcy” – rozmowa z Maciejem Ćwikiewiczem, prezesem PFR Ventures
-
Dotacje dla samozatrudnionych w 2024. Jak przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie?