Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak dzięki WiFi dotrzeć do klientów?

Żyjemy w czasach, w których reklama towarzyszy nam wszędzie, od rana do wieczora. Marketerzy zastanawiają się, gdzie najłatwiej i najefektywniej mogą zwrócić naszą uwagę na produkt. Czy lepiej sprawdzi się tradycyjna reklama w TV lub w radio, a może jednak warto postawić na Facebooka, czy nawet Snapchata? Należy jednak pamiętać, że najważniejsze są okoliczności, w jakich znajduje się odbiorca i idąca za tym  komunikacja kontekstowa. 

Szczególnym miejscem, w którym możemy komunikować się z konsumentami jest lotnisko. Spotkamy na nim zarówno biznesmenów podróżujących służbowo, rodziny jadące na urlop, jak i travellersów, dla których podróżowanie to styl życia. Ze względu na ilość czasu spędzanego w oczekiwaniu na lot lub odbiór bagażu jednym z najbardziej pożądanych przez nich udogodnień jest darmowe i szybkie wi-fi. Aż 96% procent Europejczyków uważa, że na terenie portu lotniczego powienien być zapewniony darmowy dostęp do internetu (Skyscanner). Jak spożytkować ogromny potencjał lotniskowego wi-fi? Najlepiej wykorzystując je jako kanał reklamowy. Skoro tylko 1/3 podróżnych jest w stanie zapłacić za dostęp do wi-fi (Skycanner), to darmowy internet w zamian za zapoznanie się z reklamą będzie idealnym rozwiązaniem. Zastanawiacie się kto i w jaki sposób może na tym zyskać? Oto odpowiedź!

KONSUMENT

1. Dostęp do darmowego wi-fi
Kiedy w perspektywnie mamy długie oczekiwanie na samolot, dobrze działające publiczne wi-fi okazuje się być na wagę złota. Jak wykazują wspomniane wcześniej badania 96% Europejczyków oczekuje dostępu do wi-fi na lotniskach, a 95% pasażerów surfuje w Internecie dla zabicia czasu. Oznacza to, że tylko szybkie i sprawne łącze zagwarantuje, że będą oni w pełni usatysfakcjonowani.

2. Spersonalizowana komunikacja

Każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie. Z tego względu coraz bardziej doceniamy reklamy, które poprzez precyzyjne targetowanie odpowiadają na nasze potrzeby. I właśnie na tym polega przewaga wi-fi jako kanału reklamowego – konsumenci otrzymują komunikaty dopasowane nie tylko do nich, ale co istotne również do  czasu i miejsca, w jakim się znajdują. Lotnisko jest miejscem, w którym dzięki geolokalizacji, można dotrzeć z reklamą odpowiednią do okoliczności, w jakich nasz klient się znajduje. Dostosowane do odbiorcy komunikaty skutecznie przyciągają jego uwagę i wpływają na efektywność kampanii reklamowej.

MARKA

1. Określoną grupę docelową

Podróżni przebywający na lotniskach to grupa konsumentów, która ma podobnie sprecyzowane wymagania i oczekiwania. Wypożyczalnie samochodów, sklepy na terenie lotniska, portale pogodowe – to tylko niektóre z usług odpowiadających na potencjalne potrzeby podróżnych. Reklamy marek z tych branż wyświetlane w trakcie korzystania z darmowego wi-fi trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców, dzięki czemu wzbudzają większe zainteresowanie.

Lotnisko to miejsce z potencjałem dla praktycznie każdej marki, w tym też marek luksusowych. Należy pamiętać, że tutaj częstotliwość przebywania osób zamożnych i biznesmenów jest zwiększona.

2. Integrację online z offline

Precyzyjne, ale niewrażliwe dane o użytkownikach w połączeniu z geolokalizacją sprawiają, że dzięki wi-fi możliwe jest łączenie świata online i offline. Stanowią one nierozłączne elementy jednej przestrzeni, więc nawiązanie w przekazie reklamowym do okoliczności podróży ma szansę być strzałem w dziesiątkę. Warto więc wykorzystać kontekst miejsca (lotnisko) i postawić na real time marketing. W jaki sposób? Oferta kursu językowego na ekranie smartfona osoby, która leci do Barcelony czy przypomnienie o ubezpieczeniu podróżnemu, który wybiera się na narty w Alpy to przykłady produktów, o które konsument może zadbać właśnie na lotnisku, kiedy czeka na lot.

3. Odbiorców podatnych na reklamę

Biorąc pod uwage dane Skyscannera, śmiało można wyciągnąc wniosek, że ludzie na lotniskach są spragnieni rozrywki. Surfują w Internecie często bez konkretnego celu. Dzięki temu łatwo przyciągnąć ich uwagę atrakcyjnymi kreacjami reklamowymi, które zachęcą ich do zapoznania się z ofertą. Nigdzie się nie spieszą, więc wykazują większe zainteresowanie komunikatami promocyjnymi i są skłonni do zakupów, by zapełnić czas i sprawić sobie przyjemność. Dodatkowym aspektem, który podnosi skuteczność jest to, że komunikat jest wyświetlany na ekranie urządzenia osobistego, a uwaga jego właściciela jest skierowana właśnie w tę stronę.

LOTNISKO

1. Zadowolonych konsumentów

Lotniska, które udostępniają darmowe i dobrze działające wi-fi spełniają oczekiwania swoich klientów. A jak wiadomo zadowoleni klienci to ambasadorzy marki, którzy potrafią zdziałać wiele na jej korzyść.
Samo lotnisko także zyskuje innowacyjny kanał do komunikacji z klientem. Kierowanie użytkownia na dedykowany lotnisku landing page, to korzyść obustronna – klient zyskuje przydatne informacje min. z którego gate’u odlatuje jego samolot czy na temat prognozy pogody na świecie, a lotnisko zyskuje wykorzystując tę powierzchnię do autopromocji poprzez np. komunikację nowych kierunków czy przewoźników.

2. Niestandardową powierzchnię reklamową

Lotnisko, które udostępnia wi-fi ma do zaproponowania swoim partnerom reklamowym coś więcej niż reklamę w tradycyjnych kanałach, takich jak ekran TV  czy prasa. Dzięki temu staje się atrakcyjnym miejscem dla brandów, które cenią sobie  nowoczesne podejście do komunikacji z klientem. Wi-fi może stanowić dla nich element szeroko zakrojonej kampanii reklamowej, dzięki któremu dotrą do określonej grupy odbiorców. Użytkownicy internetu  docenią nieinwazyjne, atrakcyjne wizualnie i zgodne z ich upodobaniami reklamy.

Lotnisko to ciekawe miejsce, które różni się od innych dużych lokalizacji tym, że dociera do konkretnych grupy odbiorców: ludzi zamożnych, biznesmanów, podróżników, ludzi wyjeżdżających na urlop lub w podróż służbową. Warto to wziąć pod uwagę i wykorzystać jego indywidualne wartości, które zapewniają efektywniejsze niż w innych kanałach reklamowych działania.

Wi-fi zapewnia realne korzyści zarówno klientowi, marce, a także samemu lotnisku, umożliwiając tym samym zaspokojenie potrzeb wszystkich trzech stron.Dzięki temu reklama w tym kanale staje się  udogodnieniem, a nie tylko kolejnym niepożądanym rozpraszaczem naszej uwagi.

Antonina Zarakowska
JustWIFI

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.