Czego pragną osoby prowadzące e-biznes
Pozyskiwanie środków finansowych na prowadzenie e-biznesu oraz przygotowywanie biznes planu to tematy szkoleń, w których najchętniej wzięliby udział e-przedsiębiorcy. Takie są wyniki interaktywnej ankiety przeprowadzonej na portalu www.web.gov.pl przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Agencja zapytała przedsiębiorców z jakich bezpłatnych szkoleń dotyczących e-biznesu chcieliby skorzystać – Na stronie www.web.gov.pl zamieściliśmy ankietę i poprosiliśmy przedsiębiorców o jej wypełnienie. Dzięki temu poznaliśmy ich oczekiwania, co pomoże nam stworzyć system szkoleń, które jeszcze lepiej będą odpowiadały realnym potrzebom e-przedsiębiorców – podkreśla Monika Karwat-Bury, rzecznik prasowy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
O tym, że przedsiębiorcy chcą się szkolić świadczą liczby: 98% pytanych potwierdziło, że jest zainteresowana darmowymi szkoleniami z zakresu prowadzenia e-biznesu. Wśród najbardziej pożądanych tematów najwięcej, prawie 70% ankietowanych, wyraziło chęć udziału w szkoleniu z pozyskiwania środków finansowych na prowadzenie działalności w sferze e-biznesu oraz z przygotowywania biznes planu dla projektu e-biznesowego. Ponad 66% respondentów, którzy wybrali powyższe szkolenia wyraziło również chęć odbycia ich w formie e-learningu.
Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyć się będą spotkania z krytycznych czynników sukcesu w e-handlu (67%), sposobów funkcjonowania na e-rynku oraz z prawnych aspektów handlu elektronicznego (po 65%). Na kolejnym miejscu najbardziej pożądanych szkoleń znalazły się tematy z zakresu poszukiwania inwestorów i zawierania z nimi umów oraz z prowadzenia marketingu internetowego, promocji i PR – chęć uczestnictwa w obu szkoleniach wyraziło 63% przedsiębiorców.
Przedsiębiorcy mieli także możliwość zaproponowania własnych tematów szkoleń, w których chcieliby uczestniczyć. Wśród sugerowanych tematów wymieniano m.in. organizację szkoleń dot. bezpieczeństwa prowadzenia e-biznesu, ochrony danych osobowych oraz praw autorskich.
Ankieta składa się z 31 pytań wielokrotnego wyboru oraz 5 pytań otwartych. W ankiecie wzięło udział 220 osób w okresie od 5 marca do 24 czerwca 2009 r. Nadal można wziąć udział w badaniu. Ankieta dostępna jest na stronie inicjatwy
PARP
-
„Większość moich decyzji inwestycyjnych była nietrafiona” – Tomasz Czapliński, SpeedUp Venture Capital Group
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Bogata oferta PARP. Trwają nabory w ramach Funduszy Europejskich
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Sukces młodej polskiej firmy. AutonomyNow uruchamia seryjną produkcję systemów AI dla branży motoryzacyjnej
-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach
-
Polska fizyczka i jej zespół z dużym wyróżnieniem. Zwycięstwo w European Inventor Award 2024
-
Z miłości do zdrowej żywności. VegeLIO tworzy duet międzypokoleniowy, który chce zmieniać nawyki Polaków