Pokazon.pl
Opis projektu:POKAZON to portal społecznościowy z kamerkami na żywo, umożliwiający przeprowadzanie płatnych pokazów o tematyce edukacyjnej, hobbystycznej czy informacyjnej.
Trzy najważniejsze funkcjonalności i wartości portalu POKAZON:
1. Możliwość zarabiania realnych pieniędzy przez transmitujących.
2. Źródło wiedzy – z bezpośrednią interakcją z transmitującym.
3. Spełnianie się, realizacja swoich pasji, zdobywanie popularności.
Skąd pomysł: Wbrew pozorom pomysł na POKAZON nie został zaciągnięty z branży erotycznej, która z ogromnym powodzeniem wykorzystuje technologię strumieniowych transmisji na żywo, przy tzw. sexkamerkach, ale model działania został zaczerpnięty właśnie z tej branży.
Dla kogo: Portal skierowany jest do widowni obecnej w portalu YouTube oraz poszerzonej o grupę docelową korzystającą z treści edukacyjnych oraz specjalistycznych. Obecnie trwa rejestracja pierwszych transmitujących, dzięki czemu już od pierwszego dnia, użytkownicy znajdą na Pokazonie atrakcyjne treści. To właśnie transmitujący są kluczowi w budowie atrakcyjności całego portalu. Pokazon jest również idealną platformą do realizowania komercyjnych projektów youtuberów zawierających product placement.
Dużą grupą transmitujących będą nauczyciele i korepetytorzy, którzy przeniosą swoje dotychczasowe lekcje na nowoczesny poziom i nieograniczoną liczbę uczniów.
Wraz z rozwojem, portal przewiduje uruchomienie kont firmowych, gdzie marki będą mogły prowadzić swoje pokazy, w ramach działań promocyjnych.
Finansowanie: środki własne
Model biznesowy: Pokazon będzie posiadał dwa główne źródła przychodów:
Zyski z żetonów kupowanych przez użytkowników – płatne, prywatne pokazy, procent z napiwków, przekazywanych transmitującym.
Zyski z reklam – aplikacja do reklamy natywnej. Reklamodawca sam określa budżet i zasięg.
Pomysłodawcy projektu: Pomysłodawcą portalu Pokazon jest Mateusz Zaród. Dyrektor kreatywny i współwłaściciel agencji Kobold Public Relations. W 2014 roku otrzymał główną nagrodę w prestiżowym konkursie branżowym Złote Spinacze.
Konkurencja: You Tube 😉
Globalnie czy lokalnie: Rynek globalny jest jak najbardziej interesujący. Zaczynamy jednak u nas, w Polsce.
Najbliższe cele: Pierwszym krokiem jest zdecydowanie pozyskanie atrakcyjnych transmitujących, i nie chodzi tu o fizis 🙂
Obecnie wśród zarejestrowanych użytkowników znajdują się obecnie specjaliści z m.in. z kategorii: lektorzy języków obcych, vlogerzy kulinarni, eksperci programów graficznych, specjaliści od diety, fitness i urody oraz trenerzy biznesu.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet