Najczęstsze przyczyny upadku start-upów
Ponad 25 % polskich start-upów nie przeżywa pierwszego roku działalności, a 40 % upada przed upływem dwóch lat. Pojawia się zatem pytanie co jest przyczyną tak wielu niepowodzeń? Amerykański portal Forbes zapytał właścicieli start-upów, które poniosły porażkę o przyczynę niepowodzenia. Oto 18 najczęstszych powodów upadku projektów na wczesnym etapie rozwoju.
Najczęstszą przyczyną porażek start-upów jest brak zainteresowania ze strony klientów. Zbyt mały popyt na produkt lub usługę wskazało aż 42 proc. ankietowanych start-upów. Na drugim miejscu przyczyn upadku projektów znalazły się nieprzemyślane wydatki. Ten czynnik wymieniony został przez 29 proc. twórców start-upów. Kolejną pozycję w zestawieniu zajęła zła współpraca zespołu, którą wskazało 23 proc. badanych.
Zbyt silną konkurencję, z którą przegrał projekt wskazało 19 proc. start-upów. Innym powodem upadku projektów są nadmierne koszty, które nie były dość szybko rekompensowane odpowiednimi przychodami. Ten problem dostrzegło 18 proc. ankietowanych. Z kolei zły produkt jako przyczynę niepowodzenia przedsięwzięcia wskazało 17 proc. start-upów. Taki sam odsetek badanych dostrzegł problem nieodpowiedniego modelu biznesowego. Wśród przyczyn niepowodzenia start-upów 14 proc. badanych wskazało z kolei słaby marketing oraz ignorowanie klientów. Zły timing projektu, brak skupienia się wyłącznie na biznesie oraz zła organizacła były powodem upadku dla 13 proc. start-upów. W dalszej kolejności w raporcie wymienione są jeszcze zła strategia(10 proc.), brak pasji(9 proc.), zła lokalizacja(9 proc.), brak zainteresowania inwestorów (8 proc.), prawo (8 proc.), ingorowanie rad (8 proc.). Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Porażki polskich startupów
- W Polsce pogorszyły się warunki do prowadzenia własnego biznesu?
- Jak sobie (nie) radzą po latach startupy, które otrzymały e-dotację?
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Cykl Edukacyjny: charakterystyka obligacji korporacyjnych i ryzyka inwestycji
-
Dropshipping – jak zacząć sprzedaż internetową? Praktyczny poradnik
-
Kapitał zakładowy spółki. Wszystko, co warto o nim wiedzieć
-
Publiczna prezentacja. Ekspertka podpowiada jak skutecznie przygotować się do ważnego wystąpienia