Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Centra handlowe gotowe na EURO 2012?

Do mistrzostw szykują się nie tylko restauratorzy, hotelarze, mechanicy samochodowi, firmy transportowe, ale także centra handlowe. W większości ruszyła już sprzedaż piłkarskich gadżetów.

Jak wynika z sondy Silesia City Center gadżet z logo EURO 2012 kupi w tym roku aż 62 proc. z nas, wydając na niego średnio 50 zł. Nic więc dziwnego, że w centrach handlowych na EURO zarobią praktycznie wszyscy. Począwszy od księgarni, sieci odzieżowych, a skończywszy na restauratorach, którzy będą organizować wspólne oglądanie meczy. A kibic to hojny klient. Jak wyliczył Mastercard, na gadżety związane z piłką nożną jest on skłonny wydać aż 13 proc. swojego „piłkarskiego” budżetu. Dla porównania na bilety przeznacza on jedynie 10 proc. – Centrom handlowym, także tym spoza miast organizujących mistrzostwa, udziela się atmosfera piłkarskiej fety. Od ponad miesiąca trwa intensywna sprzedaż gadżetów. Sklepy już dziś dopingują polską reprezentację – śmieje się Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center w Katowicach.

Gadżety idą w ruch

Chociaż centra handlowe mało kojarzą się z boiskiem, to w czasie EURO większość z nich zamieni się w gigantyczne stragany sprzedające gadżety i upominki związane z mistrzostwami. Już dziś, w co czwartym sklepie znajdziemy akcenty związane z mistrzostwami. A to dopiero początek. Jak szacuje spółka PL 2012 na całym EURO zarobimy od 750 – 800 milionów złotych. Większość tej kwoty trafi do hotelarzy, restauratorów i firm usługowych. Sporą część kibice zostawią także w centrach handlowych, głównie warszawskich, wrocławskich i trójmiejskich. Ale nie tylko, bo jak tłumaczy Marta Drzewiecka, dla centrów handlowych w całej Polsce EURO 2012 to okazja, by przyciągnąć klienta.

– Kuszą zarówno same centra handlowe, organizując specjalne imprezy związane z EURO 2012, kuszą także najemcy. W dużej mierze restauratorzy, którzy przymierzają się do organizacji wspólnego oglądania meczy. To oni liczą na największe zyski, nawet w miastach, które nie są organizatorami mistrzostw. Sporo pieniędzy po EURO trafi także do kieszeni sprzedawców gadżetów i sieci odzieżowych. Ci wykorzystują mistrzostwa do promocji i sprzedaży już od początku tego roku. W czerwcu możemy się spodziewać prawdziwego biało-czerwonego boomu – mówi Drzewiecka.

Kupujemy: klaskacze, wuwuzele, T-shirty

A świętować chcemy i to najlepiej obwieszeni gadżetami. Na flagi, wuwuzele i czapki z barwami biało-czerwonymi wydamy średnio 50 zł. Taką kwotę deklaruje 43 proc. kibiców. Ponad 100 zł. gotowych jest przeznaczyć 21 proc. Rekordziści wydają nawet 500 zł. – do trąbki i flagi dokupując nawet specjalny dres, buty i koszulki. Oczywiście biało – czerwone. Po specjalne piłkarskie zabawki najczęściej na sklepowe półki sięgną mężczyźni. Aż 91 proc. deklaruje zakup jakiejś pamiątki. Wśród kobiet entuzjazm jest mniejszy. 34 proc. pań ma w planach zakup jakiegoś piłkarskiego gadżetu.

– Koszulki, breloczki, wielkie biało-czerwone czapki, wuwuzele, gwizdki, szaliki znajdziemy dziś zarówno na specjalnie utworzonych stoiskach, jak również w sklepach znanych sieci odzieżowych, sklepach dla dzieci i salonach sportowych. Te stworzyły w tym roku specjalne limitowane serie t-shirtów, butów, bluz i toreb. Także w hipermarketach, takich jak TESCO, trudno przeoczyć piłkarskie gadżety. Hitem są specjalne pokrowce na lusterka i siedzenia samochodów oraz klaskacze. Ceny takich gadżetów zaczynają się od 1 zł, a kończą na 300-400 zł, jeśli decydujemy się np. na markową kurtkę z barwami narodowymi – wylicza Drzewiecka.

Dziecko – ciekawski kibic, dobry klient

Ale wydawać będziemy nie tylko na siebie, także na dzieci. I to całkiem sporo. Zakup koszulki z nazwiskiem ulubionego piłkarza i piłki to wydatek rzędu 100 zł. Za inne gadżety, takie jak gry czy pościel z logo mistrzostw zapłacimy od 20 zł do 90 zł. Tego typu produkty znajdziemy dziś w większości sklepów z zabawkami i w sklepach internetowych dużych sieci np. SMYK Megastore, który na okres rozgrywek przygotował specjalną „Strefę małego kibica” z ofertą EURO 2012. Specjalne strefy dla dzieci powstaną także w centrach handlowych. W katowickiej Silesia City Center od 8 do 10 czerwca będzie działało sportowe miasteczko, m.in. z gigantycznymi dmuchanymi piłkarzykami.

/ Silesia City Center

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.