Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Czy można rozliczyć wydatki firmy, która weszła w skład innego podmiotu?

Do końca 2007 roku prowadziłam działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Rok później założyłam wraz z mężem spółkę jawną, która to spółka powstała na bazie majątkowym starej firmy wraz z pracownikami. W obecnej chwili otrzymałam decyzję ZUS o zmianie wysokości składki na fundusz wypadkowy. Przygotowałam już deklaracje korygujące za 2007 i 2008 rok. Czy zwiększona składka funduszu wypadkowego za 2007 rok będzie stanowiła koszty spółki jawnej powstałej na bazie poprzedniej działalności?

Nie ma takiej możliwości, by w ramach poprzednio wykonywanej działalności rozliczać składkę na fundusz wypadkowy, nawet gdy została ona zwiększona. Gdy podatnik staje się nową jednostką gospodarczą, to podlega uregulowaniom bieżącym.

Kwoty składek na ubezpieczenia społeczne rozliczane na fundusz emerytalny, fundusz rentowy, fundusz chorobowy i fundusz wypadkowy podlegają w odniesieniu do każdego ubezpieczonego rozliczeniu, proporcjonalnie do kwoty należnych składek na dany fundusz dotyczących ubezpieczonego, do łącznej kwoty należnych składek na dany fundusz, wynikającej z rozliczenia dokonanego w deklaracji za dany miesiąc kalendarzowy.

Podstawa prawna: Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.