Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Czy można wrzucić ubezpieczenie w koszty?

Podpisałem z ojcem umowę użyczenia samochodu. Używam go do celów firmowych, wrzucam paliwo w koszty pojazdu (oczywiście kilometrówka). Czy mogę wrzucić w koszty ubezpieczenie? Czy sam druk polis z kwotą zapłaconą wystarczy jako dowód?

Niestety w koszty uzyskania przychodów nie może Pan wrzucić kwot poniesiony z tytułu ubezpieczenia pojazdu. Kosztami uzyskania przychodu nie mogą być składki na ubezpieczenie samochodu.

Natomiast wszelkie wydatki i związane z bieżącą eksploatacją, ubezpieczeniem oraz remontem samochodu stanowią koszty uzyskania przychodu w pełnej, faktycznie poniesionej wysokości. Podstawą do zaliczenia ponoszonych wydatków w ciężar kosztów bieżącej działalności są dowody dokumentujące ich poniesienie, a takimi są np. faktury VAT, rachunki, paragony, polisy.

Podstawa prawna: Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000 r. nr 54, poz. 654)

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.