Czy można wrzucić ubezpieczenie w koszty?
Podpisałem z ojcem umowę użyczenia samochodu. Używam go do celów firmowych, wrzucam paliwo w koszty pojazdu (oczywiście kilometrówka). Czy mogę wrzucić w koszty ubezpieczenie? Czy sam druk polis z kwotą zapłaconą wystarczy jako dowód?
Niestety w koszty uzyskania przychodów nie może Pan wrzucić kwot poniesiony z tytułu ubezpieczenia pojazdu. Kosztami uzyskania przychodu nie mogą być składki na ubezpieczenie samochodu.
Natomiast wszelkie wydatki i związane z bieżącą eksploatacją, ubezpieczeniem oraz remontem samochodu stanowią koszty uzyskania przychodu w pełnej, faktycznie poniesionej wysokości. Podstawą do zaliczenia ponoszonych wydatków w ciężar kosztów bieżącej działalności są dowody dokumentujące ich poniesienie, a takimi są np. faktury VAT, rachunki, paragony, polisy.
Podstawa prawna: Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000 r. nr 54, poz. 654)
Przemysław Gogojewicz
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników