Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Czy zatrudniony przez niemiecką firmę musi opłacać składki ZUS?

W jaki sposób rozlicza się polski obywatel zatrudniony na umowę o pracę w firmie niemieckiej, nie mającej siedziby w Polsce, wykonująca pracę na terenie Polski?

Osoba pracująca na rzecz podmiotu zagranicznego, nie mającego siedziby na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, ma prawo do dobrowolnego ubezpieczenia emerytalnego i rentowego na własny wniosek. To samo tyczy się ubezpieczenia wypadkowego i chorobowego. Pracownik takiej firmy nie jest zobligowany do opłacania składek ZUS na terytorium Polski.

Zgodnie z umową zawartą między rządem RP a rządem Niemiec w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatku od dochodu i majątku, polski obywatel jest zwolniony z podatku od dochodów osiąganych w Niemczech, jeśli to są jego jedyne dochody i zostały już opodatkowane w Niemczech.

W przypadku osiągania dodatkowych dochodów np. w Polsce, osoba powracająca z zagranicy, będzie musiała rozliczyć się także z polskim fiskusem.

Podstawa prawna: Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.).

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.