Fornetti w roku 2010 – ciężka praca, wysokie oceny
Bieżący rok to dla Fornetti czas wytężonej pracy. Rozwój sieci, zmiana standardu nowych lokalizacji, rozbudowa oferty produktowej czy regularne kampanie marketingowe to tylko kilka z wielu zadań, jakie spółka realizuje w tym roku. Siłę Fornetti potwierdzają najwyższe oceny w rankingach sieci franczyzowych.
Coraz większa
Należąca do funduszu Societe Generale Asset Managment firma ma ambitne plany na przyszłość. Sieć Fornetti liczy obecnie około 300 punktów partnerskich, franczyzowych i własnych. Minipiekarnie Fornetti znajdują się w całej Polsce. Mimo to firma nadal otwiera nowe lokalizacje.
– Liczbę obecnych placówek chcemy podwoić w 2 lub 3 lata. Wiemy, że potencjał rozwoju sieci jest duży. Na Węgrzech jest już około 2 300 punktów Fornetti, a jest to kraj czterokrotnie mniejszy od Polski – mówi Prezes Fornetti Polska, Robert Mroziński.
Nowe punkty powstają w zmienionym standardzie, opracowanym przez doświadczonych specjalistów, współpracujących z największymi sieciami gastronomicznymi.
Cały czas do przodu
Praca nad ofertą produktową, to jeden z priorytetów firmy, która kojarzona jest z aromatycznymi, ciepłymi smakołykami. Fornetti rozwija zarówno doskonale poznaną ofertę produktów słodkich, jak i buduje silną grupę słonych przekąsek. W tym roku asortyment wzbogacił się o kilka smaków strudelków oraz o zupełnie nowe słone przekąski sprzedawane na sztuki. Ponadto spółka podpisała umowę z firmą Coca-Cola, dzięki czemu systemowo wprowadzana jest oferta napojów zimnych. Kawę i napoje gorące Fornetti oferuje we współpracy z Tchibo.
Promocja
Spółka Fornetti opracowała szczegółowy program promocji i zintensyfikowała działania w obszarze marketingu. Partnerzy mogą wykorzystywać wnoszone przez siebie opłaty marketingowe właśnie na cele promocji. Ponadto wprowadzono kalendarz działań marketingowych, w tym roku odbyły się już trzy ogólnopolskie kampanie. Firma ma świadomość, że działania marketingowe wpływają znacznie na wzmocnienie jej wizerunku oraz znacząco wspierają sprzedaż.
Fornetti na szczycie
W rankingu Sieci Franczyzowych opublikowanym 30 czerwca 2010 w Dzienniku Gazecie Prawnej, firma Fornetti uzyskała 6 na 7 punktów, dzięki czemu została najlepiej ocenianą siecią franczyzową w sektorze gastronomicznym. W badaniu wzięło udział 151 sieci franczyzowych funkcjonujących w dziesięciu branżach. Ocenie podlegały koszty inwestycji oraz okres zwrotu, liczba posiadanych placówek, warunki, jakie musi spełnić przyszły franczyzodawca, oraz opłaty dodatkowe. Fornetti zawdzięcza wysokie miejsce w rankingu niskim kosztom inwestycji, wielkości sieci oraz szybkiemu zwrotowi poniesionych nakładów.
Fornetti dla każdego
Franczyza w Fornetti ma wiele zalet. Wyróżnikiem są bardzo konkurencyjne warunki współpracy. Nie jest pobierana opłata licencyjna, a jedynie opłata marketingowa w wysokości 5% od miesięcznej kwoty zakupu produktów. Kompleksowe przygotowanie standardowego punktu Fornetti to koszt około 40 000 – 60 000 PLN. W tej sumie zawarte jest zaprojektowanie i budowa stoiska oraz jego pełne wyposażenie. Okres zwrotu inwestycji wynosi przeciętnie kilka miesięcy do roku.
Fornetti wspiera swoich partnerów na każdym etapie współpracy, prowadzi przez proces uruchamiania nowej lokalizacji już w fazie jej pozyskiwania oraz pomaga przy negocjacji warunków najmu powierzchni, zapewnia przygotowanie odpowiedniego projektu oraz wykonanie stoiska, wspiera w procesie uzyskiwania niezbędnych pozwoleń. Franczyzobiorca ma zapewniony pakiet szkoleń zarówno przed, jak i po otwarciu punktu. Dodatkowo Fornetti dostarcza pakiet materiałów reklamowych, które mają uatrakcyjnić otwarcie nowej lokalizacji.
Fornetti proponuje sprawdzony pomysł na własny biznes. Partnerzy mają możliwość prowadzenia działalności jako niezależni przedsiębiorcy, jednocześnie korzystając z wiedzy i doświadczenia znanej marki. Fornetti gwarantuje regularne dostawy i wsparcie marketingowe.
Na plus
Firma zmienia się na oczach klientów oraz partnerów. Wysokie miejsca w rankingach cieszą. Najważniejsze są jednak opinie franczyzobiorców oraz konsumentów.
– Dociera do nas coraz więcej sygnałów od osób, które zauważają działania firmy. Partnerzy chwalą ogólnopolskie promocje, które zwiększają sprzedaż i pomagają zdobywać stałych klientów. Klienci z kolei cieszą się z niespodzianek, jakie dla nich szykujemy. Niedawno utworzyliśmy profil na portalu społecznościowym Facebook i widzimy, że ciasteczka Fornetti mają wielu zagorzałych fanów – mówi Małgorzata Idzikowska, Specjalista ds. Marketingu Fornetti Polska.
Więcej informacji na stronie www.fornetti.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
dlaczego ?