Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak działa rachunek bieżący?

Przenoszenie rachunku do innego oddziału

Przeniesienie rachunku bieżącego do innego oddziału banku może nastąpić na wniosek posiadacza rachunku, o ile na rachunku tym nie występuje zadłużenie z tytułu udzielonego kredytu w rachunku bieżącym lub z innego tytułu. Występując z wnioskiem o przeniesienie rachunku, posiadacz zobowiązany jest do zwrotu wydanych przez oddział banku blankietów itp. Nie zwrócenie przez posiadacza rachunku dokumentów i instrumentów przeznaczonych do dysponowania rachunkiem powoduje odpowiedzialność posiadacza za ewentualne szkody powstałe w wyniku ich użycia.

Oddział w dniu przekazania rachunku dokonuje przelewu środków pieniężnych stanowiących saldo rachunku bieżącego do oddziału przejmującego rachunek. Posiadacz rachunku może dysponować środkami pieniężnymi z przeniesionego rachunku po podpisaniu umowy rachunku bieżącego w oddziale przejmującym rachunek lub po wpływie środków pieniężnych, o których mowa wcześniej lub po dokonaniu wpłat na ten rachunek.

Posiadacz zgłasza zmiany

Posiadacz rachunku bieżącego obowiązany jest pisemnie powiadamiać oddział banku prowadzący rachunek o wszelkich zmianach danych dotyczących prowadzonego rachunku, w tym o zmianie nazwy (nazwiska) lub siedziby (adresu) oraz o odwołaniu lub wygaśnięciu udzielonych pełnomocnictw do dysponowania rachunkiem. Zaistniałe zmiany powinny być poświadczone odpowiednimi dokumentami. W wypadku nie powiadomienia oddziału o zmianach określonych wcześniej, nie odpowiada on za szkody, które mogą z tego powodu wyniknąć.

Zawiadomienie o utracie upoważnienia do dysponowania środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunku bieżącym przez osoby wymienione w karcie wzorów podpisów jest skuteczne wobec banku od chwili doręczenia jego oddziałowi pisemnego zawiadomienia o :odwołaniu za stanowisk osób, z którymi upoważnienie było związane, a także odwołaniu lub wygaśnięciu udzielonego pełnomocnictwa. Utrata upoważnienia do dysponowania rachunkiem przez jedna lub kilka osób nie powoduje konieczność zmiany całej karty wzorów podpisów, jeżeli pozostałe osoby, uwzględniając wymagana liczbę podpisów, mogą prawidłowo dysponować rachunkiem.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.