Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak rozpocząć biznes z Hongkongiem i Chinami

Chiny skutecznie opierają się kryzysowi na rynkach światowych. Kraj ten zanotował roczny wzrost PKB na poziomie 7,9% w drugim kwartale 2009 w odniesieniu do roku poprzedniego. Choć coraz więcej polskich przedsiębiorców postrzega Chiny jako dobrego partnera handlowego to dla wielu taka współpraca pozornie wydaje się trudna.

Hongkong ze względu na swoje międzynarodowe dziedzictwo to drzwi do chińskiego rynku, zarówno dla importerów, jak i eksporterów. Pomocny w wykonaniu pierwszego kroku w kierunku współpracy z chińskimi partnerami biznesowymi będzie przewodnik „Jak rozpocząć biznes z Hongkongiem i Chinami”. Materiał został przygotowany przez Radę Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) w związku ze zbliżającymi się Targami Lifestyle Expo, które odbędą się w Warszawie w dniach 21-23.09.2009. Podczas Targów będzie można zapoznać się z ofertą około 180 firm z Hongkongu i Chin.

Chiny to obecnie jedna z największy potęg finansowych świata, dostarczająca światu towary masowego użytku, jak również elektronikę użytkową. „Polska jest jednym z najważniejszych partnerów handlowych Hongkongu i Chin w tym regionie. Obroty handlowe pomiędzy Polską a Hongkongiem w 2008 roku osiągnęły wartość 829 milionów dolarów co oznacza wzrost o ponad 21% w porównaniu do roku 2007” – mówi Winchell Cheung, Dyrektor HKTDC na Niemcy i Europę Środkową. „Hongkong ze swoim doświadczeniem w międzynarodowym handlu, wysokimi standardami produkcji i nowoczesnym wzornictwem oraz doskonale rozwinietą infrastrukturą to idealne miejsce dla polskich przedsiębiorców chcących skorzystać na rozwoju gospodarczym Chin” – dodaje.

HKTDC, dostrzegając zarówno geograficzne, jak i kulturowe bariery mogące utrudniać nawiązanie współpracy, przygotowało specjalny przewodnik handlowy dla polskich przedsiębiorców, którzy chcieliby rozpocząć handel z Chinami. Przewodnik dostępny jest już na stronie www.lifestyleexpowarsaw.com/pl.

Lifestyle Expo w Warszawie: 21-23 września 2009

Dla ułatwienia biznesowych relacji pomiędzy polskimi i chińskimi biznesmenami, HKTDC wspólnie z GD-DOFTEC (Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Guangdong) organizuje w Polsce targi, w których udział weźmie około 180 producentów i eksporterów z Hongkongu i Prowincji Guangdong (Kanton). Targi Lifestyle Expo odbędą się w Warszawskim Centrum Expo XXI i będą doskonałą okazją dla polskich przedsiębiorców by spotkać się i nawiązać współpracę z partnerami handlowymi z Hongkongu i Chin bez potrzeby pokonywania ponad 6 tysięcy kilometrów. Urządzenia elektryczne, akcesoria komputerowe, artykuły reklamowe, produkty niezbędne w kuchni i w domu, to tylko niektóre z wielu towarów, które zostaną zaprezentowane w trakcie targów.

Dla przedsiębiorców przewidziano seminaria, specjalne pokazy produktów i konkursy, w których będzie można wygrać wyjazd do Hongkongu. 21 i 22 września Lifestyle Expo będzie otwarte wyłącznie dla przedsiębiorców, natomiast w trzecim, ostatnim dniu targów z ofertą wystawców zapoznać się będą mogły również osoby prywatne. Wstęp na targi jest bezpłatny, w przypadku dwóch pierwszych dni wymagana jest rejestracja, już teraz jest ona możliwa on-line na stronie www.lifestyleexpowarsaw.com/pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.