Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak wybrać dobrą nazwę dla firmy?

Skojarz, nazwij, zarejestruj – tak można w trzech krokach opisać proces namingu. Jeśli traktujesz swoją nową firmę jak dziecko, dowiedz się, w jaki sposób zaprojektować dla niej właściwą nazwę.

Wymyślenie nazwy firmy nie należy do łatwych zadań. Zazwyczaj jej właściciele mają dylemat, jaką wybrać metodę tworzenia nazwy. Często decydują się na użycie nazwiska założyciela firmy albo przedmiotu kojarzącego się z daną marką. Na początku należy zastanowić się, co wiążę się bezpośrednio z naszym przedsiębiorstwem, czy jest to jakość, tradycja, jakiś rekwizyt, niszowy towar lub usługa? 

Trzeba przeprowadzić burzę mózgów: zebrać kilka propozycji od współpracowników i wybrać najlepszą. Wymyślona nazwa powinna spełniać dwa podstawowe wymagania: być pomysłowa oraz gwarantować bezpieczeństwo. Warto sprawdzić w wyszukiwarce internetowej, czy dana nazwa nie została już wykorzystana. Ostateczną decyzję podejmie oczywiście właściciel firmy.

Adidos – to nie brzmi dumnie!

Należy pamiętać o ochronie przed nieuczciwą konkurencją. Nazwa firmy nie może być łudząco podobna do istniejącej. Żeby była łatwa do zapamiętania, powinna się wyróżniać, czyli zaznaczać niepowtarzalność firmy oraz wyjątkowość jej oferty. Przełoży się to w pewnym stopniu na decyzje zakupowe klientów i ich lojalność względem danej marki. Przy wyborze nazwy trzeba przede wszystkim wziąć pod uwagę jej potencjał perswazyjny. 

Reasumując, powinniśmy uwzględnić cztery podstawowe kryteria tworzenia dobrej nazwy: odróżnienie od konkurentów, wyróżnienie się na ich tle, budując przewagę konkurencyjną, ochronę przed naruszaniem praw innych firm oraz zabezpieczenie się przed naruszaniem naszych praw.

Znak towarowy, czyli logo firmy

Naming, czyli proces wymyślania nowej nazwy, polega na opracowaniu unikalnego słowa, które błyskawicznie kształtuje wysoką świadomość marki wśród konsumentów. Rejestracja nazwy w Urzędzie Patentowym pozwala przedsiębiorstwu nabyć prawa do znaku towarowego, a to prawo można zbywać lub licencjonować za bardzo wysokie kwoty. Pamiętaj, że przy każdej transakcji fuzji lub akwizycji, kupowane jest także prawo do marki. Należy podkreślić, że naming nie jest wydatkiem, ale inwestycją o bardzo dużym zwrocie.

Anna Hankiewicz  

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
MUWSM 19 cze 2015 (12:54)

http://slogansensei.com/poradnia-namingowa/

polecam ciekawe art, przydatne i nie głupie