Jak zaksięgować zakup powyżej 3,5 tys. zł?
Kupiłem 6 stołów do kawiarni, po 1200 zł sztuka. Czy można traktować je oddzielnie i w ramach 3,5 tys. zł wliczyć je w koszty? Czy też trzeba traktować jako całość tj. 6×1200=7200?
Oczywiście, jeżeli każdy ze stołów spełnia warunki uznania go za środek trwały – to zakup nie stanowi zestawu, lecz łączny zakup kilku niezależnych środków trwałych. O uznaniu każdego ze stołów za samodzielny środek trwały przesądza zatem, czy jest on kompletny i zdatny do użytku w dniu jego przyjęcia do używania. Jeżeli nie stanowią one zestawu (np. elementów jednego większego stołu) to każdy z nich można wprowadzić bezpośrednio do kosztów podatkowych, nawet jeśli zostały one kupione łącznie.
Jeżeli wartość pojedynczego stołu wynosiła 1200 zł netto, to nie ujmuje się go ani w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, ani też w ewidencji wyposażenia.
Podstawa prawna:
Art. 22a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. Nr 80, poz. 350)
Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) z dnia 10 grudnia 2010 r. (Dz.U. Nr 242, poz. 1622)
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością