Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Już na studiach zakładają firmy

Przedsiębiorczy studenci coraz odważniej wchodzą na rynek pracy. Ich celem nie zawsze jest praca w międzynarodowym koncernie, a coraz częściej założenie własnego biznesu. Droga do sukcesu jest długa i kręta, ale studentów to nie przeraża.

W ciągu ostatnich dwóch lat liczba młodych przedsiębiorców wzrosła prawie sześciokrotnie, wynika z badań Polski Przedsiębiorczej, organizacji pomagającej studentom i absolwentom uczelni wyższych w prowadzeniu własnej firmy. Studenci najchętniej zakładają firmy z branży IT. Otwarcie takiej firmy wymaga umiejętności, poświęconego czasu i sieci kontaktów.

Decydując się na otwarcie własnego biznesu w trakcie studiów, warto skorzystać z pomocy inkubatorów przedsiębiorczości. Zapewniają one m.in. lokal, obsługę prawną i księgową. Wystarczy mieć dobry pomysł na to, czym firma ma się zajmować. Warto także postarać się o popularne od kilku lat dotacje unijne. W ramach Działania 6.2 PO KL, osoby, które nie przekroczyły 25 lat, mają szansę nawet na 85 proc. dofinansowania projektów.

„Posiadanie firmy to elastyczne zarządzanie czasem. Można połączyć naukę i pracę. Młodzi entuzjaści własnego biznesu zdecydowanie powinni wykorzystać okres studiów na wdrażanie swoich pomysłów w życie. W tym wieku i okresie kariery można pozwolić sobie na ryzyko, którego w późniejszym wieku nie odważylibyśmy się podjąć. Praktyka już nie raz pokazała, że warto postawić wszystko na jedną kartę. Młodzi to robią i odnoszą sukces” – komentuje Aneta Grzyb-Hejduk, specjalista ds. szkoleń w Akademii PARP.

Część studentów decyduje się na odbycie praktyk lub staży w korporacjach. Niestety, nie zawsze mają szansę zdobycia wartościowych doświadczeń, niekiedy ograniczają tylko do przysłowiowego parzenia kawy. Dlatego nie wszyscy studenci stawiają tylko na praktyki i staże.

W czasach kryzysu liczy się szybkie działanie. Warto samemu stworzyć sobie stanowisko pracy. Można to zrobić niskim kosztem, a zyskać wiele. Potrzebna jest energia i kreatywność, ale przede wszystkim wiedza praktyczna.

– Stworzył potęgę serwisu Kurnik.pl

– Młody milioner rozrusza polski internet

– Jak powstała potęga wyszukiwarki Google

– Amazon.com – Największy na świecie sklep internetowy

– Jak powstał Digg.com

Źródło: Aleksandra Szulencka
Akademia PARP

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.