Organizacje quasi-konsumenckie szantażują e-sklepy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce pomóc sklepom internetowym. O sprawie pisze „Puls Biznesu”.
Jak czytamy w gazecie, UOKiK zamierza pozbawić organizacje quasi-konsumenckie narzędzia do szantażowania sklepów internetowych. Pod sztandarem obrońców konsumentów zasypują firmy pozwami o rzekome stosowanie klauzul niedozwolonych w regulaminach sprzedaży. Zawiązują grupy uważające się za pokrzywdzonych i proponują sklepom ugodę. Niektóre z nich dają się zastraszyć i płacą.
Zapisy przeciwko takim praktykom znalazły się w projekcie nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Dokument zawiera sprzyjające uczciwym firmom przepisy wymierzone w prawników-szantażystów. Jest jednak krytykowany przez środowisko biznesowe za przyznawanie prezesowi UOKiK nadmiernych uprawnień.
Więcej o tym – w „Pulsie Biznesu”.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/”Puls Biznesu”/vey/sk
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników