Poczta Polska: ceny usług kurierskich w dół nawet o połowę
Poczta Polska nawet o ponad połowę obniża ceny usług kurierskich Pocztex. Firma wprowadza też dodatkowe usługi, które mają przyciągnąć dużych nadawców. Cel? – Za trzy lata chcemy być w pierwszej piątce firm kurierskich w Polsce – mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Rozwój usługkuriersko-ekspresowych jest jednym z priorytetów strategii Poczty do 2015 roku.
Pocztex dla klientów indywidualnych będzie tańszy średnio o 35 proc. W przypadku cięższych przesyłek obniżka przekroczy nawet 50 proc. Nowy cennik obowiązuje już od 1 września. Przykładowo, cena przesyłki do 30 kg ze 110 złotych spadła do 50 złotych z gwarancją dostawy na drugi dzień. Na zmianie cennika skorzystają również nadawcy masowi – duże sklepy internetowe, firmy stacjonarne często korzystające z przesyłek kurierskich. – Dla nich mamy konkurencyjną ofertę z opustami uzależnionymi od liczby nadań – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej i dodaje – obsługa kurierska dla rynku e-commerce to dla nas priorytet. Chcemy aktywnie uczestniczyć w jego dynamicznym wzroście. Będziemy walczyć o każdą przesyłkę.
A jest o co walczyć, bo polski rynek usług kuriersko-ekspresowych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków branżowych. Dobra koniunktura widoczna jest zarówno na rynku krajowym, jak i w przesyłkach międzynarodowych. Według bardzo ostrożnych szacunków jego wartość za 2010 rok wyniosła 3-4 miliardów złotych. Z tego aż 1 miliard zł przypada na e-commerce.
Kurier w domu o 7 rano? Takie rzeczy tylko w… Poczcie
Niskie ceny to nie koniec. Poczta wprowadza również dodatkowe rozwiązania jak np. powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki. Jako jedyna firma w Polsce, oferuje także dostarczenie przesyłki do godziny 8 rano (w miastach do 100 tysięcy mieszkańców). Dla sklepów internetowych istotną kwestią jest także szybka wypłata kwoty pobrania (maksymalnie do 3 dni) za doręczony do klienta towar. Średnia dla rynku to około 6 dni.
Oprócz tych zmian nowy Pocztex to również ujednolicenie liczby oferowanych usług – Nasza oferta jest przejrzysta – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rynek kuriersko-ekspresowo-paczkowy. Klienci mogą skorzystać z serwisu kurierskiego, gdzie Pocztex gwarantuje doręczenie tego samego dnia i serwisu ekspresowego – dostawa następnego dnia.
Dodatkowe korzyści dla klientów to możliwość wymiany danych o przesyłkach pomiędzy systemem klienta, a systemem PocztyPolskiej. Aplikacja Elektroniczny Nadawca pozwala na szybkie przygotowanie przesyłki, wydruk nalepki adresowej, generowanie raportów o przesyłkach i ich śledzenie.
Zaliczona matura na pięć
Usługi kurierskie Poczty Polskiej zapewniają obecnie najwyższy na rynku poziom terminowości doręczania przesyłek – blisko 100 procent. Jej sprawdzianem już do 6 lat jest dostarczanie przez Pocztex egzaminacyjnych testów maturalnych, gimnazjalnych, adwokackich i sędziowskich.
(…)
Zgodnie z kierunkami strategicznymi Poczty Polskiej do 2015 roku, Spółka zamierza zbudować konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – finansowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach pocztowych.
/Poczta Polska
I bardzo dobrze. Im lepsza oferta, tym bardziej korzystamy my, klienci. Ja nie lubię przepłacać, dlatego z chęcią przyjrzę się temu, jakie ceny przedstawi kurier poczta polska. Jeśli będą odpowiednio konkurencyjne, to pomyślę, by zacząć zamawiać właśnie ich usługi poprzez Furgonetkę.