Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Poczta Polska walczy o klientów wśród sprzedawców internetowych

Dla sprzedających przez internet Poczta Polska uruchomiła nową ofertę, obejmującą dostarczenie przesyłki, jej opakowanie i ubezpieczenie. Ma to wzmocnić pozycję spółki na rynku e-commerce. Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej do 2020 roku paczki i przesyłki w ramach e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Spółka zakłada 1,5 mld zł przychodów w tym obszarze i 100-proc. wzrost.

– – Klient e-commerce jest klientem, który oczekuje szybkiej i dobrej jakościowo dostawy. Decydującym elementem jest cena wysyłki. Są porównywarki, w których klienci mogą sobie porównać ceny z opcją wysyłki i to jest jeden z decydujących o zamówieniu towaruelementów – mówi Kinga Dobrzyń, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.

Jak podkreśla, klienci e-commerce to największy rynek w Polsce i bardzo istotny dla Poczty Polskiej. Strategia spółki na kolejne pięć lat zakłada, że dostawy paczek i przesyłek dla e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Poczta chce być firmą pierwszego wyboru dla sprzedających przez internet.

– – Chcemy w tym segmencie wzrosnąć zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi do 2020 roku o 100 proc. Planowane przychody to 1,5 mld zł – mówi Dobrzyń.

Oprócz usług logistycznych klienci e-commerce będą mogli korzystać z rozwiązań Poczty Polskiej w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.

Spółka zamierza także rozwijać sieć urządzeń samoobsługowych, które ułatwią odbiór zamówionych produktów – w ciągu pięciu lat ma być ich ok. tysiąca. Sieć punktów odbioru paczek (placówek pocztowych i u zewnętrznych partnerów) wzrośnie do ok. 10 tys.

– – Cały czas rozwijamy łańcuch wartości dla całego segmentu e-commerce. Mamy stronę przeznaczoną dla sklepów sprzedających internetowo. Chcielibyśmy, aby nasz nowy produkt – pakiet polecony e-commerce, którego wdrożenie nastąpiło 1 września, również wpisywał się w ten segment. Oferta, którą przedstawiliśmy klientom, jest jedną z najbardziej atrakcyjnych cenowo i zapewnia standardy jakościowe na wysokim poziomie – mówi Kinga Dobrzyń.

Łączenie pakiety sprzedaży usług przesyłki, jej opakowania i polisy ubezpieczeniowe pozwoliły obniżyć cenę jednostkową przesyłki do 3,6 zł. Ceny pakietów wahają się od 20 do 72 zł. Pakiet dla allegrowiczów zakłada, że paczka jest dostarczana w ciągu trzech dni roboczych lub następnego dnia po opłaceniu priorytetu. Nowa oferta umożliwia także bezpłatny zwrot przesyłki.

– – Allegrowicze są największą grupą e-commerce w Polsce, chcemy, aby oferta do nich kierowana była jak najbardziej elastyczną ofertą i żeby tutaj ten wolumen przesyłek realizowanych przez Pocztę Polską był zdecydowanie największy – mówi zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.

Dużym udogodnieniem, zarówno dla sprzedających, jak i dla kupujących, jest aplikacja eNadawca, która umożliwia zarejestrowanie przesyłki i jej szybkie nadanie.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Tomasz96 7 mar 2018 (13:09)

Moim zdaniem trochę na to za późno. Mnie już przekonały firmy kurierskie i nie mam zamiaru zmieniać tego, w jaki sposób wysyłam paczki. Bardzo mi się podoba, że nie tylko nadaję, ale też śledzę przesyłkę poprzez https://furgonetka.pl/ To znacznie ułatwia cały proces wysyłki.