Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polacy nie wierzą w sukces polskich firm

2010-11-25 Barbara Sielicka – Bankier.pl

Nie jest nowością, że Polska nie należy do krajów, w których stawia się na innowacyjność. Mamy problemy z wdrażaniem nowych technologii i innowacyjnych projektów. Chociaż z pewnością z roku na rok jest coraz lepiej.

PBS DGA oraz On Bard PR przeprowadziły badanie wśród Polaków w wieku 18 – 39 lat aby sprawdzić, czy ich zdaniem polska firma ma szansę zabłysnąć na świecie w związku z wynalezieniem innowacyjnego produktu lub usługi. Z badania wynika, że 42 proc. badanych jest nastawionych optymistycznie, z kolei prawie tyle samo bo 41 proc. uważa, że polskie firmy nie stworzą nic innowacyjnego.

Więcej optymistów jest wśród ludzi wykształconych. Aż 61 proc. z nich jest zdania, że w ciągu najbliższych lat w Polsce może powstać przełomowy produkt lub technologia. Eksperci przestrzegają przed nadmiernym optymizmem. Jak możemy przeczytać w raporcie z badania:

– Stosunkowo duży odsetek osób, które mają wątpliwości co do możliwości światowego sukcesu polskich produktów może być niepokojącym sygnałem dla instytucji promujących przedsiębiorczość i innowacyjność. Mimo tworzonych od lat zachęt i mechanizmów pomocowych miliony mieszkańców Polski po prostu nie wierzą, że możliwe są znaczące osiągnięcia polskich firm na tym polu.

 

Źródło: PBS DGA oraz On Bard PR

Polacy zostali również zapytani o to, w jakiej branży jest najbardziej prawdopodobne, że polskie firmy mogłyby zabłysnąć dzięki przełomowym produktom. Najczęściej wskazywano na farmację i medycynę (27 proc.), informatykę i telekomunikację (25 proc.) oraz produkcję żywności (15 proc.). Warto dodać, że sami przedsiębiorcy za przykład branży, gdzie jest największa szansa na stworzenie innowacji, wskazywali informatykę i telekomunikację (47 proc.).

10 proc. badanych z kolei uważa, że w żadnej branży polska firma nie ma szans na globalny sukces.

Barbara Sielicka
Bankier.pl
[email protected]

 

 
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.